Toon posts:

Kan writespeed niet vaststellen van DVD brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Plextor PX 712A (op WinXP, P4) en die leest geen DVD's en CD's meer. Hij zat eerst in een andere PC, waar die kapot is gegaan. Daar konden nog wel DVD's en CD's op gebrand worden.

Maar nu... Nu zit hij in een andere PC. En nu kan hij de writespeed niet vaststellen, waarschijnlijk omdat hij die niet kan testen.... |:(

Ruilen/retourneren is geen optie.

Met meerdere brandsoftware hetzelfde probleem, hij wil niet starten met branden, omdat hij niet weet op welke snelheid. Met PlexTools zou je de snelheid moeten kunnen instellen, ware het niet dat de optie grayed out blijft. 8)7
In het register staat volgens mij niets opgeslagen.

Ik zoek een oplossing. Iemand suggesties of een (brand)programma waar de speed handmatig zonder leesactie in kan worden gezet.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:23
Als voor de rest niets meer lukt: Maak het lensje eens schoon met wat alcohol. Om de brandsnelheid te kunnen bepalen moet hij weten wat voor CD / DVD erin zit, wat voor type het is, en op welke snelheid hij deze kan branden. Dat staat dacht ik allemaal op de lege CD zelf al.

Maar daarvoor moet hij wel kunnen lezen. Om het lensje schoon te maken zul je dat ding wel een beetje uit elkaar moeten halen

[ Voor 12% gewijzigd door OnTracK op 22-04-2005 17:47 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de tool van Plextor en Plextor zelf is er sprake van een hardwarefout waardoor die niet kan lezen. Misschien helpt het inderdaad, maar wel inderdaad laatste oplossing.
Hij moet die settings toch ergens opslaan. Misschien wel bij de brandsoftware?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:23
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:59:
Volgens de tool van Plextor en Plextor zelf is er sprake van een hardwarefout waardoor die niet kan lezen. Misschien helpt het inderdaad, maar wel inderdaad laatste oplossing.
Hij moet die settings toch ergens opslaan. Misschien wel bij de brandsoftware?
Nee, die setting slaat hij juist niet op, hij weet hoe snel hij kan branden, maar niet hoe snel de media gebrand kan worden.

Voorbeeld: mijn LiteOn DVD brander:
• Ik stop er een afgesloten multisession in, hierop kun je niet branden
• Ik stop er een Low-speed CD-RW in. Max 4x
• Ik stop er een High-speed CD-RW in. Max 12x, maar minimaal 4x.
• Ik stop er een DVD-R in. max 12x, maar mijn brander kan max 4x

Bij ál deze gevallen is het nodig dat de brander kan lezen wat voor media erin zit, ook de laatste, want hij moet ook weten of het een +R of een -R is.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dan wel, dat ie het dus wel deed op die andere PC.

Edit: screenshot
screenshot

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 18:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lens schoongemaakt. Maar helaas.. doet het nog steeds niet. 8)7
Pagina: 1