Toon posts:

Samba probs - domain logon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier net ff aan het klooien met m'n linux servertje om Samba te gebruiken voor Win95/98 domain logons. Maar win98 begint te klagen dat ie de Domainserver (o.i.d., iig de logon server voor het betreffende domain) niet vindt.

Ik ben een complete newbie op het gebied van domains, dus lach aub niet: moet die Samba server in hetzelfde subnet zitten als mijn win98 bak?

Zo nee, waar kan dit dan aan liggen (de Samba server is wel goed geconfigt volgens een stuk of 10 FAQs) en zo ja, hoe los ik dit op ZONDER mijn Samba server in hetzelfde subnet te hangen (ik wil de gebruiker pc's en servers gescheiden houden)?

BvD!

Verwijderd

Ik neem aan dat je de SAMBA-server zo geconfigureerd hebt dat ie zich wel bekend maakt aan het subnet waarin jij je computertjes hebt hangen?

En nee die samba-server hoeft niet in hetzelfde subnet te zitten.

Verder heb je toch wel de betreffende users aangemaakt op je samba-servertje he (naast dat je ze ook aangemaakt hebt op je linux-systeem zelf)?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-08 14:41

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

heb je de wins-server wel aangezet?
anders moet je nl. het ip-adres ingeven van de desbetreffende server en nog eens proberen.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, sorry, sorry...

Ik had per ongeluk een oude config in /etc geduwd waardoor Samba geen encrypted passwoorden kon ontvangen, mooie manier om je middag door te komen |:(

In ieder geval zit ik nu weer met een nieuw probleem... Als ik met mijn pc inlog op die Samba bak dan gaat alles prima, gewoon policies laden &zo. Maar een andere win98 bak gaat opeens het hele profile naar de server kopieren... Weet iemand waar ik dat 'uit kan zetten'?

Ik weet echt niet waar het aan ligt omdat die bak en die van mij bijna hetzelfde geconfigureerd zijn. Eigenlijk is alleen de gebruiker anders, maar ze zijn wel alletwee geldig en zitten in dezelfde linux-groep.

Help!!! (ik weet het... newbie)

BvD!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op 'Control pannel' bij win'98 heb je 'Passwords', op het meest rechter tabblad kan je aangeven of een profiel bij een computer hoort of bij een gebruiker.

Verwijderd

Topicstarter
Op alletwee de computers staat hij op de 2e optie (gebruikers kunnen aanpassen blabla...)

Mijn pc-tje houdt gewoon de profilen bij op de harde schijf en die andere duwt eerst zo'n 200 MB naar de server als profiel (inclusief temp internet files en de hele shit) en gaat dan ook nog elke keer als je in of uitlogt kijken of er wat veranderd is (wat hij ook doet, het duurt iig behoorlijk lang).

Ik had dus graag dat de profielen gewoon zoals bij mijn pc op de harde schijf worden bijgehouden en dat ik d.m.v. van die server wat policies, loginscripts en een beetje shared ruimte kan gebruiken...

Nog meer...

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ik merk net ook dat ik geen toegang heb tussen verschillende werkgoepen. Ik kan dus wel via 'zoeken -> computer' de computer vinden, maar ik krijg in 'netwerkomgeving -> volledig netwerk' alleen de werkgroep te zien waar de huidige pc in hangt. Als ik op 'up' duw bij het schermpje wat de shares van een pc laat zien krijg ik 'Geen toegang tot <werkgroep van pc> Blabla...'.

Ik weet niet of het erg is, maar ik gebruik werkgroepen en domains door elkaar. Alle pc's zitten op hetzelfde NT domain, maar in verschillende werkgroepen, die elk op een eigen subnet zitten (duurde ook lang genoeg voordat dat werkte). Alle pc's melden zich aan bij die Samba WINS server...

Ik weet dat ik lastig ben, dus alweer BvD!!!

• ebas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-04-2017

ebas

Hey, ik vond dit in de search, maar dat profile kopieer probleem heb ik dus ook.. Is hier al een oplossing voor?

Dank !

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 16:59 schreef ebas het volgende:
Hey, ik vond dit in de search, maar dat profile kopieer probleem heb ik dus ook.. Is hier al een oplossing voor?

Dank !
Dat probleem is er helemaal niet :?
Alleen met SP2 en oudere versies van 2.2.X waren er geloof ik wat problemen. Hoe zijn de permissies op de directory waar de pprofiles moeten komen?
M.a.w. is er wel schrijf recht in die directories voor de users waarvoor samba automatisch de profile wil kopieren.

• ebas

ebas

De profiles werken perfect, dat is het probleem niet, ik wil alleen dat de profiles op de lokale disk blijven staan.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 19:42 schreef ebas het volgende:
De profiles werken perfect, dat is het probleem niet, ik wil alleen dat de profiles op de lokale disk blijven staan.
Zit in win9X ergens bij de user-configuratie. Te bereiken via control-panel.
Daar kan je iets opgeven over profiles, waaronder ook of het alleen op de lokale computer moet blijven staan.

• ebas

ebas

Voor de geintresseerden die hier via de search komen:
Oplossing is de volgende regen in de smb.conf:

logon home =
Pagina: 1