Toon posts:

Mobo met 6x PCI ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dom dom dom, ik heb een kast gekocht waar mijn eerder aangeschafte mobo niet in past.
Niet goed gekeken bij de specificaties van de kast.

Wat wel past is een mobo met 6x PCI en 1x AGP geschikt voor P4.
Alleen dan kan ik mijn videokaart en tv-kaart horizontaal monteren.

Ik heb me rotgezocht, maar niet gevonden. Misschien heeft iemand zo'n bord en kan me het type doorgeven.

Trouwens wel een superkast: http://www.silverstonetek.com/products-lc02.htm (maar 10 cm hoog).

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:43
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:59:
Dom dom dom, ik heb een kast gekocht waar mijn eerder aangeschafte mobo niet in past.
Niet goed gekeken bij de specificaties van de kast.

Wat wel past is een mobo met 6x PCI en 1x AGP geschikt voor P4.
Alleen dan kan ik mijn videokaart en tv-kaart horizontaal monteren.

Ik heb me rotgezocht, maar niet gevonden. Misschien heeft iemand zo'n bord en kan me het type doorgeven.

Trouwens wel een superkast: http://www.silverstonetek.com/products-lc02.htm (maar 10 cm hoog).
Volgens mij kun je beter gaan zoeken naar een uATX, je kunt er uiteindelijk toch maar 2 PCI kaarten in kwijt en je hebt dan geen problemen met te grote bordjes. Ik denk dat het niet waar is dat dit bord alle ATX moederborden kan huisvesten, als je kijkt naar de grootte van de kast..

[ Voor 15% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-04-2005 13:34 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 23:41

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In deze behuizing moet je gebruik maken van een AGP/PCI raiser kaart, zodat je b.v. de videokaart horizontaal kunt plaatsen. Een narmaal ATX moederbord zal er waarschijnlijk wel in passen, maar je kunt nooit alle PCI sloten benutten. Alleen de PCI/AGP sloten die op de raiser kaart zitten en dat zijn er over het algemeen niet veel ik geloof 2x PCI of 1x PCI en 1x AGP.

Ik weet niet wat je met het systeem wilt gaan doen, maar zoals hierboven gezegd is kun je misshien beter voor een (m)ATX bord gaan waar het meeste onboard zit. Tenzij je een goede VGA kaart en Audio kaart wilt gebruiken, die zal dan in de raiser kaart geplaatst moeten worden.

Alleen begrijp ik nu niet wat er nu niet precies past?

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2005 17:09 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Waarom past het bij jou niet dan? Zit er soms teveel ruimte tussen je AGP slot en je bovenste PCI slot ofzo, zodat de riser niet past :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een media center maken, er komt dus een AGP en een TV kaart in.
Wanneer je naar de onderste tekening kijkt op de pagina waarvan ik de link heb gestuurd (had ik maar eerder beter naar deze tekening gekeken) dan zie je links de situatie die ik moet hebben en in het midden de situatie die ik nu heb met deze mobo.

Je ziet in de linker dat door die 6e PCI de AGP is opgeschoven en ze daar een riser met een verlengstukje gebruiken. Ik kan nu alleen de AGP met riser plaatsen (middelste).

mATX is een idee. Iemand suggesties?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Misschien is het een idee om een videokaart met TV-tuner onboard aan te schaffen? Dan heb je alsnog enkel een AGP slot nodig!
De meest bekende zijn dan de All-in-wonder reeks van Ati.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/mierenneukmodus
mATX bestaat niet, dat zou miliATX zijn ;) - 'm' betekent in afkortingstermen mili, micro wordt afgekort als 'u' (als in de griekse letter mu)

Verder is het aantal PCI sloten op ATX of uATX irrelevant, het gaat gewoon om de de positie van AGP en bovenste (twee) PCI sloten. Een uATX bord met 3 PCI sloten heeft de AGP slot per definitie op de juiste plek zitten, net zoals een ATX bord met 6. Maar met minder kan ook, afhankelijk van wat waar zit... de AGP moet gewoon op de bovenste externe plate staan, de eerste PCI er direc onder.

Oslik blyat! Oslik!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:03
dion_b schreef op zondag 24 april 2005 @ 13:32:
/mierenneukmodus
mATX bestaat niet, dat zou miliATX zijn ;) - 'm' betekent in afkortingstermen mili, micro wordt afgekort als 'u' (als in de griekse letter mu)

Verder is het aantal PCI sloten op ATX of uATX irrelevant, het gaat gewoon om de de positie van AGP en bovenste (twee) PCI sloten. Een uATX bord met 3 PCI sloten heeft de AGP slot per definitie op de juiste plek zitten, net zoals een ATX bord met 6. Maar met minder kan ook, afhankelijk van wat waar zit... de AGP moet gewoon op de bovenste externe plate staan, de eerste PCI er direc onder.
mATX is een algemeen geaccepteerde term voor microATX. Wil je het toch persé correct schrijven gebruik dan "&micro;ATX" (µATX)

Daarnaast is het zo dat bij µATX-borden er meestal drie PCI sloten en een AGP-slot op zit, waardoor er maar één configuratiemogelijkheid is. Die ook het vaakst gebruikt wordt. Daarom kun je beter en makkelijker naar µATX-mobo's zoeken.

NOFI hoor :)

[ Voor 8% gewijzigd door OnTracK op 24-04-2005 13:52 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Is deze kast 10cmd hoog met voetsteuntjes of zonder voetsteuntjes?
Waar heb je deze gekocht? Ik kan um niet vinden in de pricewatch...
Pagina: 1