[XP] Langzaam Netwerk 100mbit na vervangen MOBO

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-05 18:15

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
na het vervangen van mijn moederbord ivm stabiliteits problemen (ASUS P4P800 Deluxe) heb ik een ander gekocht (ASUS P4P800 E Deluxe), deze is helemaal goed op 1 probleempje na:

het netwerk is super sloom, de oude had een 3com chip, en de nieuwe een marvell yukon.

had eerst transferrates van 8 a 9 mbps, nu nog maar 7 om dan heel gauw terug te vallen naar 1,4 met dalen van 500 k :-( Screen

dit is een screen van een realtek pci kaart, vreemd genoeg gaat deze even sloom als de onboard :(

ik heb windows vanmiddag erover nieuw opgezet ( format, mocht niet helpen :( )
heb een pci kaartje gekocht 10/100 realtek, precies hetzelfde probleem :r

als ik vanaf een andere pc in het netwerk naar de laptop stuur gaat dat met 8,9mbps per seconde, dus aan de router ligt het niet :-(

kan het zijn als een muis aan een kabel knaagt dat de verbining slecht word, maar niet wegvalt? dan moet ik de kabel ff checken.

Met Vriendelijke Groet,

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 13:20
Haal voor de grap eens de laatste driver van http://www.marvell.com.
Die 3Com is stiekem EXACT hetzelfde als die Marvell Yukon, maar dan met n andere opdruk en PCI ID. :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-04 13:59

MeNTaL_TO

The future is not set

Op wat voor manier connecten ze? (10/100 half/full?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Night89

Night89

Topicstarter
FatalError schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:22:
Haal voor de grap eens de laatste driver van http://www.marvell.com.
Die 3Com is stiekem EXACT hetzelfde als die Marvell Yukon, maar dan met n andere opdruk en PCI ID. :)
lol, dan ga ik dat eens gauw doen

ze staan btw op 100 full duplex

Met Vriendelijke Groet,

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:46

r0b

NightRaider schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:18:
[...]

En je weet zeker dat je switch 100mbit full duplex aan kan? :)
(Dit staat niet in je post, noch of het op 100mbit FD met je vorige moederbord heeft gewerkt)

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Dat plaatje zegt trouwens niet veel, kan je bijvoorbeeld du-meter gebruiken om te kijken wat er daadwerkelijk doorgevoerd wordt per seconde?

En dan eens 100 Mb hd wel de goede snelheid haalt.
Welk merk en type router heb je?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Night89

Night89

Topicstarter
tis een LinkSYS WRT54G router 10/100 gewoon, over die router haal ik tussen andere pc's wel 9mbps

mn vorige chip met dat andere mobo stond ook op 100mbit FD

Met Vriendelijke Groet,

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

NightRaider schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 03:57:
tis een LinkSYS WRT54G router 10/100 gewoon, over die router haal ik tussen andere pc's wel 9mbps

mn vorige chip met dat andere mobo stond ook op 100mbit FD
Denk dat we nu wel alles geelimineerd hebben op de kabel na, in de TS zei je dat je dat ging proberen, al gedaan?
Want als dat het ook niet is zou als enige het mobo overblijven (al kan ik me dat nauwelijks voorstellen, misschien een PCI setting?).

• Night89

Night89

Topicstarter
ben net thuis, nog geen tijd gehad, doe dat morgen wel even anders vind de rest het niet leuk midden in de nacht 8)7

Met Vriendelijke Groet,

Verwijderd

NightRaider schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:18:
[...]

Zet hem maar op Auto ipv van 100 full duplex, had namelijk hetzelfde probleem met een Asus p5p800. Deze werkte wanneer ik hem instelde op 100 full duplex maar op 10mbit, na het omzetten naar Auto werkte de netwerkkaart gewoon op 100 full duplex.

• Night89

Night89

Topicstarter
oke, een andere kabel gepakt, deze geeft ook maar 1,4 mbps, dus maakt niet uit :(

/edit/
Staat weer op auto, geen verschil ;( ;( :X

zie hier een screenie met DU meter 3:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtual-life.net/img/getimg/dumeter3.JPG

[ Voor 41% gewijzigd door Night89 op 23-04-2005 21:32 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
niemand ? O-)

had trouwens wat zitten klooien, en toen had ik wel full speed, had ik de draden verwisseld in de router, nadat ze were standaard stonden ook, dus ik d8 probleem opgelost, niet dus, nu is het weer zo :-(

nu heb ik de kabels weer verwisseld, maar nu maakt ook dat niks meer uit :-(

[ Voor 92% gewijzigd door Night89 op 25-04-2005 20:18 ]

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
helaas, het word alleen maar minder geloof ik, pomp nu een dvd over met 171 kb en 7.29 uur :X :X :X

denk dat ik maar eens terug ga, en kijken wat ze er aan doen :( of heeft iemand nog een heldere ingeving :?

Met Vriendelijke Groet,

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-04 16:18
Dit kan misschien wat vreemd klinken, maar aan langzaam datatransport denk ik altijd aan je HDD en DMA/PIO. Een aangezien dit ook van je HDD af komt (DUH!) en je een nieuw moederbord hebt en je ook nog eens niets kan vinden bij de netwerk kaarten, denk ik dat het best wel eens daar aan kan liggen.
'k Zal d'r wel naast zitten en je CPU zal het wel makkelijk aan kunnen, maar het is het proberen waard lijkt me.

• Night89

Night89

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:31:
Dit kan misschien wat vreemd klinken, maar aan langzaam datatransport denk ik altijd aan je HDD en DMA/PIO. Een aangezien dit ook van je HDD af komt (DUH!) en je een nieuw moederbord hebt en je ook nog eens niets kan vinden bij de netwerk kaarten, denk ik dat het best wel eens daar aan kan liggen.
'k Zal d'r wel naast zitten en je CPU zal het wel makkelijk aan kunnen, maar het is het proberen waard lijkt me.
de enigste die ik kan vinden is dit : in apparaatbeheer:

Screen

of is er nog iets anders? in het bios ofzo?

ga nu eerst mn oude P4p800 terug zetten kijken of het beter gaat

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
met oude p4p800 gaat het wel goed 9mbps

dus morgen maar trug en ander mobo halen :-(

Met Vriendelijke Groet,

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:17

PeaceNlove

Deugleuter

de enigste die ik kan vinden is dit : in apparaatbeheer:

Screen

of is er nog iets anders? in het bios ofzo?
Hiervoor moet je bij de IDE/ATA/ATAPI controller zijn. Precieze apparaten daarbinnen verschillen(heb zelf NForce2), maar je kunt vast wel bij de eigenschappen van deze apparat(en) op een van de tabbladen de transfermode(UDMA 1-6) instellen. Deze moet, afhankelijk van je harddisk, zo hoog mogelijk worden ingesteld. Voor ATA133 is dat UDMA-6 en voor ATA100 UDMA-5 enz.
Je moet ook zeker even kijken of de DVD en of brander ook gebruik maken van UDMA-2 en niet van PIO. PIO vreet namelijk CPU.

• Night89

Night89

Topicstarter
ik heb 4 apparaten

2 sata schijven en 2 ide optische

kan maar 3 dingen vinden

2x dma 5
1x dma2

heb nu btw een INTEL Desktop board D865PERL, en die doet het wel goed, met intel chipset ( lan)

die andere heb ik terug gebracht.

problem solved :)

Met Vriendelijke Groet,

Pagina: 1