Toon posts:

Cyrix 486 overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een 486-moederbordje liggen met een Cyrix DX2-50 processor erop. Het moederbord kan op een FSB van 25, 33 en 40 Mhz, en ik wil de processor wel overklokken, alleen weet ik niet of de 66 Mhz wel goed afloopt. Ik heb nog nooit een Cyrix overgeklokt, maar ik heb er niet al te beste verhalen over gehoord. En ik wil de processor wel heel laten, want anders kan ik die hele comp beter weggooien...zou zonde zijn. Denken jullie dat deze Cyrix 50@66 haalt?

Ow jah, er zit nu alleen een heatsink op, maar ik heb nog wel een actieve koeler over, dus hij krijgt wel extra koeling.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
KOELING!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
enfin, ik denk dat het wel duidelijk is :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die cyrix pentiummodellen werden idd erg heet.. ik weet niet of dat ook al zo was bij die 486's.. volgens mij valt dat wel mee.. gewoon proberen en dat koelblokje voelen of ie niet erg heet wordt.. zet er dan iig ff die actieve koeler op..

en als je hem opblaast.. er wordt genoeg 2dehands spul aangeboden.. nieuw cpu'tje kost je 10 piek ofzo :)

• Joppe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-01 15:35
ik heb gisteren toevallig een cyrix 486dx2/66 overgeklokt naar 80, is geen prob, wordt ook niet echt heet, ik heb nu wel een probleempje met het mobo maar verder kan het dus wel zekers

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Als je er een actieven koeling van maakt, kan het geen kwaad denk ik.

En anders... en nieuwe CPU is niet zo duur.

Verwijderd

Topicstarter
Is het proberen waard ja..
ik heb eerst de temperatuur zonder extra koeler op 50 Mhz nog es gemeten, dat zat wel goed, na een half uur nog onder de 40 graden. Nu is ie overgeklokt tot op 66, met een ventilatortje, hij is prima stabiel, en de proc. wordt ook amper warm. :)
Pagina: 1