Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
of het mogelijk is om daarmee een 25 mm klein gat te maken weet ik zo niet..
[ Voor 4% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 22-04-2005 16:42 ]
Hier staat tekst
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Anoniem: 9542
nee dat kan niet, is een recht stuk.Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:41:
boren? ooit van een glassnijder gehoord? (je weet wel, zo'n ding die inbrekers in films ook gebruiken)
of het mogelijk is om daarmee een 25 mm klein gat te maken weet ik zo niet..
hmm tog maar eens een glashandel opzoeken die zoiets doet.. of mn oom vragen (trouwens, lekker slim van je want straal 25mm betekent diameter 50 mm
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Tip: Neem je tijd, koel het glas goed met water!! (anders barst het sneller) en druk vooral niet te hard. Je kunt het beste dunne laagjes na-elkaar weghalen ipv. er in 1 keer doorheen te boren.
Anoniem: 120557
Anoniem: 139180
dus ergens aan de zijkant een V vorm uitsnijden denk ik
Robertstoppels schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:36:
Tijdens het bouwen van m'n aquarium pc zaten we met hetzelfde probleem. Boren in glas is voor particulieren redelijk lastig, maar zoals al eerder vermeldt. Met een dremel en een diamantstiftje is het misschien wel haalbaar.
Tip: Neem je tijd, koel het glas goed met water!! (anders barst het sneller) en druk vooral niet te hard. Je kunt het beste dunne laagjes na-elkaar weghalen ipv. er in 1 keer doorheen te boren.
foto's ergens van die aqurium mod? vond op google vrij low res pics
EB cardetailing tot aan uw huis
die ken ik al heel lang en is super derdomd geilJeebus schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:58:
nog niet gezien? shame on you!![]()
[rml][ CIP] Aquarium PC - deel 2[/rml]
EDIT:
het moet wel een net gat worden, met name omdat er plexi en een carroserie ring er voor achter komen (plexi is wit verlicht met een ledje, en dan een ringetje erop en daaruit de slang)
[ Voor 28% gewijzigd door Nox op 22-04-2005 23:22 ]
Het was zo'n boortje die je van 2cm (straal!) tot 6 cm kon instellen. Duurde ff, maar dan had je ook een perfect mooi gaatje. Heb geen idee meer waar ik dat ding indertijd gekocht heb, miss heb ik hem nog. Ik zal ff voor je kijken
Anoniem: 16225
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 23-04-2005 17:21 ]
Nee, hij heeft het over een straal van 25mm. Ik moet me toch sterk vergissen als dat geen gat met een diameter van 5 centimeter (!) is. Dat lijkt mij ook nogal veel..Neok88 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:13:
Waarom moet het een gat worden van 25mm, terwijl die 4 molexdraadjes makkelijk door een 5mm gaatje kunnen?
Met een aardappelschilmesje kan je goed molexpinnetjes uit de connector halen. Dat scheelt al, aangezien de complete connector er niet meer doorhoeft..
[edit]
Omg, ik heb het even opgemeten en een molexstekker is idd 2,5cm. noksiejus haalt dus waarschijnlijk straal en diameter door elkaar en heeft geen aardappelschilmesje
[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 23-04-2005 17:26 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
mag ik lachenW3ird_N3rd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:24:
[...]
Nee, hij heeft het over een straal van 25mm. Ik moet me toch sterk vergissen als dat geen gat met een diameter van 5 centimeter (!) is. Dat lijkt mij ook nogal veel..
Met een aardappelschilmesje kan je goed molexpinnetjes uit de connector halen. Dat scheelt al, aangezien de complete connector er niet meer doorhoeft..
[edit]
Omg, ik heb het even opgemeten en een molexstekker is idd 2,5cm. noksiejus haalt dus waarschijnlijk straal en diameter door elkaar en heeft geen aardappelschilmesje
ik wil een mooi rond gat hebben, en dan erachter plexiglas leggen (wit) ledjes erbij enzo.. dan een gat daarin maken (dat moet wel lukken) en daaruit komt een slang met chromen mesh erin die recht naar boven gaat. tussen de slang en het plexiglas komt nog een carroseriering met 6 kleine gaatjes erin.
die slang gaat recht naar boven naar de videokaart
tja.. niet iedereen is zo primitief gelukkig
mbv een stukje tape op het oppervlak kan je ervoor zorgen dat je boortje in het begin niet wegglijdt.
Groter dan 10mm zou ik niet in 1 keer doen; ik denk dat je dan beter met wat kleinere gaatjes en/of een glassnijder grof een gat kan maken en dan netjes uitslijpen.
Eerst oefenen op een gewoon stuk glas is misschien ook geen overbodige luxe
[ Voor 50% gewijzigd door crisp op 24-04-2005 00:02 ]
Intentionally left blank
Anoniem: 141859
Dat oefenen lijkt mij ook een goede optie, maar een gat boren om later weer "op te boren" lijkt mij niet handig (gezien andere posts). Ik zou toch voor 1 keer gaan.crisp schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:56:
Groter dan 10mm zou ik niet in 1 keer doen; ik denk dat je dan beter met wat kleinere gaatjes en/of een glassnijder grof een gat kan maken en dan netjes uitslijpen.
Over dat koelen en water etc. bij de betere gereedschapwinkel kan je ook middellen vinden om te koelen, dit is veel beter dan gewoon water of olie. Ik ben zelf bezig met RVS en dat spul werkt echt veel beter dan water, ik denk dat het ook bij glas wel voordelen biedt.
Ik zeg nergens iets over "opboren" hoor, maar een groot gat kan je vaak het beste maken door langs de rand kleine gaatjes te boren, en vervolgens tussen die gaatjes door te snijden en de rand netjes af te slijpen.Anoniem: 141859 schreef op zondag 24 april 2005 @ 02:13:
[...]
Dat oefenen lijkt mij ook een goede optie, maar een gat boren om later weer "op te boren" lijkt mij niet handig (gezien andere posts). Ik zou toch voor 1 keer gaan.
Er zal vast wel iets zijn daarvoor wat je op een dremel kan monteren
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 24-04-2005 02:18 ]
Intentionally left blank
Anoniem: 16225
Dat stopverfrandje had ik ook geprobeerd werkte niet echt, bovendien blijf je last houden van die trillingen waardoor je glas kapot trilt. Onder water beste koeling en trillingen worden gedempt.crisp schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:56:
Met stopverf o.i.d. een randje maken om het gebied waar je wilt boren. Daarin water, of nog beter wat dunne olie doen voor koeling. Uiteraard een diamantboor gebruiken en rustig boren. Gelijkmatig en niet te veel druk. Veel geduld hebben
mbv een stukje tape op het oppervlak kan je ervoor zorgen dat je boortje in het begin niet wegglijdt.
Oh ja ik had mijn gat gemaakt met een betonboor, die kon ik wel weggooien naderhand maar het gat was gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 16225 op 24-04-2005 11:27 ]
Anoniem: 84017
Doordat de olie een hogere viscositeit heeft, heb je ook geen last van de kleine glas splintertjes. Heb het al vaker gedaan, werkt werelds.
Met deze lukt het nog meter trouwens, alleen tot 12mm

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 84017 op 24-04-2005 15:15 ]
zijn dat diamanten dildo's ofzo ?Anoniem: 84017 schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:12:
rondje maken met stopverf of vaseline, slaolie erin en met een diamant tolletje van de dremel laagjes "graveren".
Doordat de olie een hogere viscositeit heeft, heb je ook geen last van de kleine glas splintertjes. Heb het al vaker gedaan, werkt werelds.
Met deze lukt het nog meter trouwens, alleen tot 12mm
[afbeelding]
nee, maar er moet een mooi rond gat inkomen, want het komt echt 100% in het zicht, er komt ook niks overheen.
ik denk dat ik dan beter af ben bij de glashandel, anders kan ik altijd nog beroep doen op deze tips! (heb alleen geen geld meer om nog duur gereedschap te kopen vandaar)
iig bedankt, nu weet ik dat het niet ff een kwartiertje werk is maar veel meer.
Je doet eerst ff twee stukjes hout op de bodem legt daat vervolgens je plaatje er op en dan klem je het geheel uiterst voorzichtig vast met paar lijm klemmen. Eventueel gebruik je een plaatje triplex tussen de klemmen en te bewerken glasplaat(je)
Op deze manier weet je in ieder geval zeker dat je altijd genoeg koeling op je te booren plek hebt.
Good Luck.
Ach ja..........
Anoniem: 134884
Steviger tegen barsten is het absoluut niet, als je er gewoon druk op zet als je gaat boren barst het, of er nou een plakbandje aan hangt of niet. Daarom moet je gewoon rustig je boortje (kolomboor is beste) het werk laten doen en niet zelf gaan drukken, dan verneuk je gewoon je spiegelBastiaan schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:14:
Ik zag afgelopen weekend toevallig bij Eigen Huis & Tuin hoe ze in badkamertegels boorden: op de plek waar geboord moet worden, wordt een stukje tape geplakt. Dat voorkomt in ieder geval dat de boor schuift, en lijkt mij ook wat steviger tegen barsten. Ik weet alleen niet of het ook zo op spiegels werkt.
Sowieso koelen met water, en wat ook werkt, je moet eerst met een heel klein boortje erdoorheen boren. Vervolgens moet je met je grote boor eerst een stukje aan de ene kant boren en vervolgens aan de andere kant. Er is minder kans op splijten als de 2 gaten elkaar in het midden tegenkomen.
Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Tweak-Freak op 25-04-2005 21:11 ]
moet natuurlijk ergens te doen zijn.. ligt eraan waar en hoeveel geld ze vragenTweak-Freak schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:11:
Kun je glas ook niet "gewoon" laten watersnijden? Ik denk dat je er dan wel hele vette patronen uit kan laten halen. En ben je zeker orgineel bezig
[ Voor 16% gewijzigd door Just_I op 25-04-2005 23:33 ]
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
U vraagt, wij antwoorden.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Ik haal al mijn plexiglas e.d. meuk ergens anders vandaanJust_I schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:18:
Deze zaak vond ik net, misschien is het wat om daar acryl spiegelplaten te bestellen. het kost geloif ik iets van 80 euro per vierkante meter.
edit:
en nee, die leveren alleen wit, en doorzichtig. verder vind ik die folie maar niks.. en ik wil nog graveren ook.
[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 26-04-2005 15:47 ]