Toon posts:

Flash MX04 (7.2) componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een flash movie gemaakt met een dynamisch tekstveld, waarin een tekst getoont wordt welke extern uit een .txt bestand komt. Nu heb ik dat dynamische tekst veld voorzien van een UIScrollbar component.

Nu zou ik deze scrollbalk graag een eigen vormgeving willen geven, en anders wel op zijn minst een eigen kleurtje. Nu heb ik in de 'help' van flash wel al het een en ander gevonden, nml het volgend. In het hoofdstuk "Customizing the UIScrollBar component" heb ik o.a. de volgende scripts gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
themeColor 
scrollTrackColor 
symbolColor 
symbolDisabledColor

upArrowUpName 
upArrowOverName

Nu wordt mij uit de 'help' eigenlijk niet duidelijk hoe ik dit nu moet toepassen op mijn component. Ik heb al geprobeerd om, wanneer het component geselecteerd is, het volgende scriptje toe te passen.
code:
1
onClipEvent ( {UIObject.themeColor ("haloOrange");}
Maar dit heeft niet mogen werken.

Via Google en een aantal Flash gerelateerde sites als Flashkit, Kirupa en Flashfocus kom ik ook niet echt verder.

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee het licht kan laten zien. :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 22:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij uit de brand kan helpen??

Verwijderd

clipnaam.setStyle("themeColor", "haloBlue");

dat is alles eigenlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet dan zeker nog wel een "onClipEvent" aan toegepast worden? Zonder krijg ik nml een error melding. Maar met dit toegevoegd blijft de error weg maar zie ook nog geen wijzigingen.

Ik heb de scrollbar component "scroll3" genoemd en heb dan nu de volgende code (welke dus ook niet werkt):
code:
1
2
3
onClipEvent (data) {
    scroll3.setStyle("themeColor", "haloBlue");
}

Verwijderd

Dat moet werken maar word jou event wel getriggert? (data)

heb je een loadvars of movieclip die data ontvangt?
ik denk dat daar je probleem zit. probeer het anders eens met een enterFrame parameter.

Ik gebruik overigens nooit onClipEvents. De scope van deze methode is erg gelimiteerd. Ik gebruik liever blabla.onData = function():Void { .... } constructies voor mn acties.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 23:51 ]

Verwijderd

Waarom wil je eigenlijk die kleur veranderen aan de hand van een event?

Verwijderd

dom dom dom dom dom... Ik zat te slapen:

onClipEvent (data) {
_parent.scroll3.setStyle("themeColor", "haloBlue");
}

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je in mijn topic start kan lezen is dit het enige dat ik gevonden had hier over. Als er andere, makkelijkere, manieren zijn dan hoor ik deze graag. Ik ben grafisch vormgever en geen programmeur, dus als er makkelijker manieren zijn, graag.

[edit:]

Bedankt, dit werkt:
code:
1
2
3
onClipEvent (enterFrame) {
_parent.scroll.setStyle("themeColor", "haloBlue");
}

Maar als er nog andere manieren zijn dan hoor ik deze ook graag. Want het liefst vervang ik de knoppen voor eigen knoppen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 00:11 . Reden: gevonden ]

Verwijderd

Ik wil je wel helpen om in plaats van die standaard ruk knoppen van flash, zelfgemaakte movieclips aan de gang te krijgen. (is veel eenvoudiger dan je misschien denkt).

We kunnen het via het forum doen of via msn. Me msn staat in me profiel. Nadeel van msn is dat anderen er geen baat bij hebben, nadeel van het forum is dat het niet echt snel gaat.

U zegt het maar ;)
Pagina: 1