Ik heb een flash movie gemaakt met een dynamisch tekstveld, waarin een tekst getoont wordt welke extern uit een .txt bestand komt. Nu heb ik dat dynamische tekst veld voorzien van een UIScrollbar component.
Nu zou ik deze scrollbalk graag een eigen vormgeving willen geven, en anders wel op zijn minst een eigen kleurtje. Nu heb ik in de 'help' van flash wel al het een en ander gevonden, nml het volgend. In het hoofdstuk "Customizing the UIScrollBar component" heb ik o.a. de volgende scripts gevonden:
Nu wordt mij uit de 'help' eigenlijk niet duidelijk hoe ik dit nu moet toepassen op mijn component. Ik heb al geprobeerd om, wanneer het component geselecteerd is, het volgende scriptje toe te passen.
Via Google en een aantal Flash gerelateerde sites als Flashkit, Kirupa en Flashfocus kom ik ook niet echt verder.
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee het licht kan laten zien.
Nu zou ik deze scrollbalk graag een eigen vormgeving willen geven, en anders wel op zijn minst een eigen kleurtje. Nu heb ik in de 'help' van flash wel al het een en ander gevonden, nml het volgend. In het hoofdstuk "Customizing the UIScrollBar component" heb ik o.a. de volgende scripts gevonden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| themeColor scrollTrackColor symbolColor symbolDisabledColor upArrowUpName upArrowOverName |
Nu wordt mij uit de 'help' eigenlijk niet duidelijk hoe ik dit nu moet toepassen op mijn component. Ik heb al geprobeerd om, wanneer het component geselecteerd is, het volgende scriptje toe te passen.
code:
Maar dit heeft niet mogen werken. 1
| onClipEvent ( {UIObject.themeColor ("haloOrange");} |
Via Google en een aantal Flash gerelateerde sites als Flashkit, Kirupa en Flashfocus kom ik ook niet echt verder.
Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee het licht kan laten zien.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 22:22 ]