Toon posts:

[2003] Citrix/ISA eerste pagina wordt niet weergegeven IE*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej,

Ik ben hier bezig met een Windows Server 2003 omgeving op te zetten met Citrix Metaframe FR3 SP4.
Ook heb ik W2K3 SP1 geinstalleerd en IE6 SP1.

Nu heb ik het probleem dat als een gebruiker inlogd en Internet Explorer opstart, deze als eerst de melding "This Page Cannot Be Displayed" krijgt. Als hij/zij dan op refresh klikt komt de pagina wel goed in beeld.

In de ISA is te zien dat de eerste keer verbinding wordt gemaakt met Anonymous en daarna pas met de gebruikersnaam.

Ik heb geprobeerd de patch uit KB 312176 te installeren, maar als ik deze installeer krijg ik de melding dat voor deze patch IE6 SP1 moet zijn geinstalleerd. Nou is de huidige versie van Wininet.dll 6.0.3790.1830. Dus deze lijkt al gepatched te zijn.

Ook heb ik geprobeerd om een site te maken die een redirect doet naar een andere site. Op deze manier zal eerst een lokale site geladen worden welke dan de fout met de ISA zou veroorzaken en daarna pas de echte homepage. Als deze wordt geladen komt er 2x de melding in de ISA dat er via Anonymous verbinding wordt gemaakt.

De-installeren van IE6 SP1 is geen optie, omdat deze volgens mij via SP1 van W2K3 is meegekomen en ik die er niet af wil hebben.

Het probleem doet zich niet voor als Administrator inlogd ook via RDP/ICA. Ik heb geprobeerd een gewone gebruiker Admin rechten te geven, zijn profiel weg te halen, zodat hij een lokaal profiel kreeg, maar dit heeft allemaal geen zin gehad.

Heeft iemand hier nog ideeen over?

Alvast bedankt!

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb ook ziets meegemaakt

bleek dat er gebruik werd gemaakt van een file waar normale mensen geen rechten op hadden

gebruik FILEMON of REGMON om de problemen op te sporen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel aangepast.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Controleer eens de Internet options -> Advanced en dan met name 'Use HTTP 1.1 over proxy' e.d. :)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost met behulp van Microsoft!

Na wat testen en doen kwam het er op neer dat er dus al geen verbinding werd gemaakt met de ISA server bij de eerste keer opvragen van de pagina.
Het probleem moest dus in IE6 zitten.

Er is een RegKey die heet 'EnableAutoDial' welke, afhankelijk van de build, automatisch aan wordt gezet. Bij ons stond die dus standaard aan. Hierdoor gaat IE de eerste keer op de server opzoek naar inbel verbindingen, als die er niet zijn komt dus de melding This page cannot be displayed.
Ik heb deze uitgezet en dan werkt het vlekkeloos!