Bittorrent + D-link DI-604 router werkt alleen met DMZ?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 11:37

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb bij een vriend van me bittorrent geinstalleerd en op de boven genoemde router de poorten geforward via het "application" veld zoals ook op de site van D-link staat. Echter wanneer ik op deze wijze iets download blijft de kleur van de download groenbruinig ipv lekker groen. het schiet dan ook niet op. Als ik de DMZ aanzet voor deze computer werkt het wel goed, maar dan sloop ik iets anders voor het werk van zijn vader. Hoe krijg ik het dus goed werkend zonder de DMZ aan te hoeven zetten? firewall etc staan uit en heb echt alleen DMZ aangezet en de poorten ingesteld bij "application"

anders moet hij die steeds aan en uit zetten als zn pa moet werken en dat is toch wel erg vervelend.

Breek je nek voorzichtig

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:51

lier

MikroTik nerd

Blijkbaar is de forwarding niet juist (TCP / UDP) of werkt de firewall op de router.

Misschien kan je eerst even vertellen:

welke client ?
welke poorten ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ABC client
poorten 10000-10050
firewall op de router staat echt op disabled...

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb alles ingesteld zoals hier staat bovenaan, niet meer niet minder, dit werkt dus niet zolang ik de dmz niet aan zet.

http://support.dlink.com/faq/view.asp?prod_id=1347

Breek je nek voorzichtig

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Alle geheid op een stokje, Ik heb nu 20 losse poorten ingesteld bij virtual server, en dat werkt wel goed. alleen kan je daar dus maximaal 20 poorten instellen, is dat genoeg voor 20 downloads of heeft elke verbinding met iemand een poort nodig zodat ik maar met 20 mensen kan verbinden?

In emule heb ik maar 2 poorten nodig en dat werkt nu ook goed, maar er blijven er maar 18 over voor bittorrent, dus als elke gebruiker met wie ik verbind een poort nodig heb, dan schiet het niet echt op :-S

Breek je nek voorzichtig