Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95473

Topicstarter
Hallo,
ik heb een samsung d500 op 24 januari in ontvangst gekregen van TforTelecom :)
leuk toestel tot het moment van 3 weken terug..
Hij kwam uit mijn zak met een helft van het beeldscherm bijna helemaal wit, linksboven een zwarte, volgens mij inktvlek en de linkerhelft was heel onduidelijk door witte strepen.
Als ik voel dat ik mijn telefoon stoot dan kijk ik altijd (als ik het doorheb).
Dus ging ik naar de winkel omdat ik er van uitging dat het een productie fout was, maar daar wisten ze zogezegd zeker dat het mijn fout was en stuurden hem niet op, "had ik maar een verzekering moeten nemen". Daarna heb ik samsung gebelt en gezegd dat dit zo togh egt niet kon. Ze zeiden mij dat die winkel niet mag zeggen of het beeld is stuk gegaan door stoten oid maar hem gewoon moeten opsturen ook zeiden ze dat het beeld een plaatselijke druk van 15kg kan hebben. Het lijkt mij dat ik een druk van 15kg togh zeker moet hebben gevoelt en dan had ik dus die telefoon uit me zak gehaalt en het gezien. Ook zit er helemaal geen beschadiging op het buitenste (beschermende) schermpje. Ik heb de telefoon sinds die tijd ongeveer nog 24 uur gebruikt, in die tijd is het beeld nog veeel slechter geworden, je ziet nu bijna niets meer.
Nou vroeg ik mij af wat jullie denken dat het is? overvoltage oid? Want als ik hem opstuur en het toch mijn fout is kost het me alleen al 50€ vooronderzoekskosten |:(
en ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat ut kan zijn..
hoop hiermee jullie genoeg te hebben geinformeerd..

weet iemand toevallig een site voor de fotos??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Helaas pindakaas, dit is helaas je eigen schuld. De vlek geeft aan dat het display is beschadigd door te hoge druk (het zijn nou eenmaal gevoelige displays). Het zou heel goed kunnen dat het glaasje daarbovenop daarom nog intact is, die is ook meer bedoeld tegen vuil en krassen en andere beschadigingen. Het is niet zo dat die de hoge druk opvangt maar hij duwt gewoon door :)

edit
Het is denk ik zo'n vlekkie ongeveer:
Afbeeldingslocatie: http://www.fonefunshop.co.uk/Unlocking/brokenlcd.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 22-04-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82206

Kon dit niet in Het Samsung SGH-D500 topic (deel 4)? Maar zo'n inktvlek komt er alleen als er druk op is komen te staan, echt niet vanzelf. En de display repareren is duur, heel duur. Reken op zo'n € 200 of nog meer...

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 82206 op 22-04-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zoiets kan eigenlijk niet anders dan door een barst komen. Als dit een fabrieksfout was/is, zou het al vanaf dag een duidelijk zijn, oftewel het was al meteen in de winkel opgevallen.
Overigens is de bewering van dat het schermpje 15 KG mag hebben, niet helemaal waar. Het klopt inderdaad voor een gewicht dat even groot is als de oppervlak van het schermpje, maar stel het is een punt van een tafel oid geweest, dan hoeft de druk veeeel minder dan 15 KG zijn. Denk maar aan een naald in je arm, dit gaat veel makkelijker (omdat de punt een klein oppervlak heeft) een brok ijzer/staaal (waar de naald ook van gemaakt is). Zeker als je al lopende tegen een tafel aan bent gelopen, kan je dit niet altijd opgevallen zijn, want de telefoon absorbeert de schok, dus je voelt het niet (en zoals je al zei, je hebt het niet altijd in de gaten).
Het is ook niet onlogisch dat je iets ziet van de buitenkant, er zit over het eigenlijke LCDscherm een harde plastic laag die enigszins kan meebuigen bij een stoot (zie voorbeeld tafelpunt), net niet genoeg om een beschadiging te zien, maar genoeg om het LCDschermpje een fatale druk te geven, waardoor deze knapt.
Helaas is hier weinig aan te doen, behalve een klein tasje te kopen voor aan je broekriem en niet in je broekzak (als je dat al niet gedaan hebt ;)). Consumenten willen kleinere toestellen met grotere schermpjes, en daardoor moeten er enige consessies gedaan worden, een iets mindere bescherming van het schermpje is hiet een van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:'(:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Je kan het risico nemen in de de hoop dat Samsung hier soepel mee omgaat.

Je kan ook zelf opzoek naar een nieuw scherm en dus zelf repareren.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138858

Ikzelf heb ook een gebroken display vervangen.
Na wat zoekwerk en engelengeduld is dit prachtig gelukt en heb ik nu terug een zo goed als nieuwe telefoon.
Je kan die schermen vinden op Ebay en het vervangen vraagt juist wat handigheid, veel geduld en een klein beetje soldeerkunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar ik weet niet hoe ik bij het beeldscherm kan komen omdat het zon slidephone is, hoe je dat schuif gedeelte eraf krijgt zeg maar..
Maar ik denk dat ik dan maar ga hopen en sturen naar samsung..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 15:16
Nou wil ik wel is weten wat de topicstarter voor oplossing hiervoor gevonden heeft, want ik heb nu precies hetzelfde, er is aan de buitenkant geen enkele beschadiging alleen 't display is verrot zit een vlek op en de bovenste helft is helemaal weg en de onderste helft is bijna niet te leze..
Ik ben van plan om 'm toch maar op te sture..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nou helaas, ik heb hem togh opgestuurd en 150€ moeten betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 95473 schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:10:
nou helaas, ik heb hem togh opgestuurd en 150€ moeten betalen
Misschien wat meer info over ? Wie moest je 150 euro betalen en waarom ? Wat was het antwoord van Samsung ?

Overigens vraag ik me in deze wel af, gezien de vele plaatjes van plastic zijn, of de warmte geen invloed kan/zal hebben op de sterkte van zo een venstertje ? Dit zou tot een fout kunnen leiden na verloop van tijd met betrekking tot het display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-05 06:49

Underworld

+1 Inzichtvol

ik heb nog nooit iets over een druk gehoord van 15 KG wat is dat voor bullshit!?
het is gewoon een feit dat ie waarschijnlijk in je zak zat en je ergens tegen aan bent geknalt.

oeps...

nouja..
Het kan gewoon niet anders dat het een fout van jullie is, een display kan uitzichzelf niet stuk gaan (onmogelijk, tenzij er een harde klap tegen aan komt, zo'n kleine tik tegen zo'n paal in de trein/bus/metro is al genoeg).
warmte zou alleen invloed kunnen hebben als de temperatuur hoger is dan in het garantie bewijs staat aan gegeven (ik dacht zo'n 70 C?)

+ het blijft een dagelijks gebruiksvoorwerp

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1