Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik ben op zoek naar de mogelijkheid om MP3's in de auto te kunnen luisteren. Graag zou ik toch mijn hele collectie of toch tenminste een groot deel willen meehebben ipv. elke keer tussen bergen aan CD's te zoeken. Zelfbouwoplossingen komen al makkelijk richting de 800€ en persoonlijk heb ik geen tijd om me hierin te verdiepen.

Ik weet dat Sony en Pioneer vroeger een CD head unit hadden met een harde schijf erin, maar deze kosten al makkelijk boven de 1300€ en dan heb je nog mar 16GB. Ik heb al gezocht naar oplossingen maar deze wezen ofwel naar zelfbouw, ofwel naar onbekende merken waar ik me liever niet mee bezig hou.

Liefst, als het om de head unit gaat, blijf ik bij Sony (niet om te praten ;)), maar ik vind niet zo meteen een simpele oplossing. Als harde schijf echt geen optie is, lijkt me een DVD wisselaar met MP3 weergave ook wel geschikt, maar ik vermoed dat deze niet veel goedkoper zal uitkomen als een bouwpakket PC voor in de auto.

Is er de mogelijkheid een portable HD player (met liefst Ogg ondersteuning) aan te sluiten op een Sony CD/Radio head unit ? 250€ voor een simpele head unit met CD MP3 weergave is all I need, maar dan heb ik wel nog natuurlijk een apart toestel nodig voor de "massa-opslag" aan MP3's bij wijze van spreke. Is er iemand die een werkbare oplossing weet ? Zo zie ik ook geen Sony head unit met Line In of iets dergelijks voor een MP3 speler op aan te sluiten. Ik dacht aan een 20 of 40GB iRiver (Ogg ondersteuning), Creative Zen of een iPod, maar dat is nog een keuze apart...

[ Voor 6% gewijzigd door Phuncz op 22-04-2005 14:43 ]

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 02:23

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Is dit niets voor jouw ?

http://www.rondevries.nl/...ec17c4e27e38c49454e3552be

Pioneer DEH-P900HDD voor maar 599e ?

De kick van Electric!

Verwijderd

Is het een idee om een MP3-speler aan te sluiten op je LINE - IN, of een FM-TRANSMITTER te gebruiken? Die mogen geloof ik in Nederland niet verkocht worden, dus moet je ergens anders vandaag zien te halen ..

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 13:37
Volgens mij hebben alleen Lenco en Medion autoradio's met USB aansluiting waar je een mass storage device op kunt aansluiten. Gewoon een 80 GB externe harddisk er aan en gaan met die banaan.
Die Medion is vanaf komende week in de aanbieding bij de Aldi.
Maar ik heb het idee dat je een kwalitatief betere headunit zoekt?

Als je een portable HD player wil aansluiten, dan kom je met een iPod met adapter een heel eind. Er zijn erg mooie adapters van Dension (Linkje) waar dat soort dingen mee te doen zijn.

Punctuality is the politeness of kings

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zag bij de Aldi een radio/cd speler voor in de auto met MP3/WMA en USB functie.
Is dat niet iets?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:22

Pierre

Van nature lui!

Ik heb zelf een iPod (4G) en ik heb een ice>Link gekocht voor in de auto, super ding _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Die Dension oplossing ziet er wel interessant uit, volgens de site werkt hij op alle Sony headunits. Heeft iemand er ervaring mee ?
De Pioneer head unit is wel nice maar enkel 10GB en blijkt dat ze ook geen MP3 CD weergave hebben :(
Zowiezo Medion en Lenco zijn merken die enkel in mijn nachtmerries voorkomen :P Blaupunkt radio's wil ik ook wel, maar de nieuwe modellen zijn echt OERLELIJK.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

JVC heeft headunits met DVD loopwerk en ondersteund ook MP3 DVD´s !!!!!
Dat is dus 4Gb aan MP3´s op een schijfje.....

Als je bij Sony wilt blijven, ik heb zelf een MP70 en ben er zeer tevreden over, Sony heeft ook een model met een HDD en kan audio CD´s in de auto vrij snel omzetten naar zijn HDD waar doet dat wel in hun eigen codec.

Vroeger was er ook een special Linux projectje: www.mpeg.com weet niet als die nog bestaat

Nee dus, dat was toen door Diamond Multimedia overgenomen www.diamondmm.com als het goed is

[ Voor 11% gewijzigd door memphis op 22-04-2005 15:13 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Op het moment lijkt me die Dension IceLink wel een mooie oplossing. Helaas is dat wel 500€ bovenop de head unit als ik een 40GB iPod erbij pak. Gebruiksgemak van een iPod erbij en met 40GB kom ik wel toe.

Een andere head unit dan Sony staat me niet aan persoonlijk. Bedankt voor alle reacties en andere oplossingen zijn ook welkom !

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Lenco heeft een kastje zoals op deze link, maar dan in plaats van een cd-wisselaar een harde schijf van 20GB. Je zet het ding gewoon achter de antenne van je radio. Het is een 1din formaat, dus net zo groot als je autoradio zelf, dus je kan hem in het dashboard inbouwen. De hardeschijf kan je eruit halen als een soort casette. De enige winkel waarvan ik weet dat ze hem hebben is de mediamarkt in hengelo

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Je kan ook gewoon op zoek gaan naar een radio (ik heb hier bijf een medion liggen) die en jack aansluiting heeft voor extern apparatuur als MD en Discmans en daar een MP HDD als de XCLEF HD500/HD800 op aansluiten dan heb je minstens 30GB aan muziek het enige probleem is dan dat je niet vanaf je radio zelf nummers kunt kiezen maar dit via de HDDMP3 speler moet dien...

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Het is niet echt een top-idee, maar wel erg goedkoop:
Geval dat binnekort bij de ALDI is
Met een 1GB mp3speler van Mycom misschien?
Kost je nog geen €160..

Verwijderd

Misschien is dit wat:

http://www.connects2.com/.../C_2_SonyNWHD1_advert.pdf

http://www.connects2.com/...F/C_2_CDMDMP3_holland.pdf

Links fixed!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 16:43 ]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Page cannot be found ;)

Lenco, Medion en andere budgetmerken zal ik dus niet overwegen, ik heb teveel slechte ervaring met budget materiaal :)
De meest interessante optie lijkt een Sony MP3/CD head unit icm. een iPod en een IceLink kabel te zijn, wat voor 700€ een 40GB oplossing biedt die bedienbaar is vanaf de head unit en ook wat betere anti diefstal en portabiliteit biedt (je kan de iPod meenemen) in tegenstelling tot een dure radio ofzo.

Zijn er ook betaalbare kant en klare car PC's te verkrijgen in de Benelux ? Deze moeten toch altijd icm. een head unit genomen worden maar hoe zit het dan als mijn head unit geen line in heeft ?
Pagina: 1