Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[ToBo] Logitech Zwart Internet (incl Cola)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wel, ik heb al zo'n ander half jaar een zwart logitech keyboard (internet keyboard)

nu had een klasgenoot van mij precies de zelfde.. maar op een russtige middag heeft ie met zen slaperige kop cola er over heen gegooit en nooit geen zin gehad om tobo schoon te maken en een nieuwe gekocht..

aangezien ik nogal veel kloot met me pc etc.. en dit tobo super vind wou ik hem wel hebben (en wil me eigen nog een keer modden met ledjes dacht ik he 1 extra is niet verkeerd).
uit elkaar getrokken plastig onderdelen in vaatwasser gegooit (jah er zat heel veel cola over heen).

maar nu kom ik op electronica gedeelte.. waar in het tobo een 3 witte doorzichtige vellen zitten, maar nu zat zelfs hier cola tussen dus ik beetje poetsen.. is het nu nog mogelijk om hem werkend te krijgen of kunnen deze banen beschadigd zijn door de cola
(btw het printje boven in waar het de scroll knop & ledjes op zitten werkt nog, de ledjes branden nog op wanneer ik hem aan zet)
alleen geen enkele toets heeft effect. :/

pls help ideeen?
als foto's van onderdelen nodig zijn post dat dan ff dan zal ik ff digicam of webcam opzoeken.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:47
Ik had wel foto's willen zien van het binnenste van je tobo met oude cola pik.

Dat het ledje brandt wil niet per definitie zeggen dat het printje nog helemaal werkt natuurlijk. Dus het zou daar ook nog aan kunnen liggen. Of de banen op de vellen door de cola worden aangetast weet ik niet, cola doet soms onverwachte dingen, maar het lijkt me niet. Goed oppoetsen en misschien kun je wat onderdelen uitwisselen met je werkende tobo om te kijken wat er iig wel en niet werkt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

keer goed wassen (sopje) en /goed/ droog maken

het kan idd zijn dat koperbanen beschadigen door cola

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ja ik vrees van wel ;)
Op die folielagen lopen dunne metalen spoortjes welke contact maken als je een toets indrukt. En die cola zal ze wel aangetast hebben ( a la roest verwijder effect van cola).

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
probeer de electronica eens schoon te maken met spiritus, en goed laten drogen voordat je hem weer aan doet

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

KingCrash

Angry Rabbit

Ik heb hetzelfde een keertje gehad met bier.
Een tobo van een kennis gehad en een reddingspoging ondernomen.
Na de plastic delen goed te hebben afgesopt heb ik de printbanen schoon geblazen met een (koudelucht) fohn. Dit is allemaal perfect gegaan, ik tik nu op het tobo :D

Angry Rabbit

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

Het zal vooral de suiker zijn die de boel tegenhoudt, ik heb hetzelfde ook gedaan voor een vriend van mij en na een lekker sopje (afwasmiddel en warm water) en goed droog maken werkte alles weer als een trein. (helaas had hij geen nieuw ramplankje gekocht) hij was wel erg blij dat ie het weer deed.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
hetzelfde gehad met bier, heeft er een nacht in gelegen en toen waren een aantal printbanen kapot gegaan waardoor ik nu onder andere geen shift, caps-lock, scroll-lock enz.. kan gebruiken. :(
was met een logitech internet navigator btw.

[ Voor 11% gewijzigd door Satch op 22-04-2005 15:34 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:17
_ferry_ schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:53:
ja ik vrees van wel ;)
Op die folielagen lopen dunne metalen spoortjes welke contact maken als je een toets indrukt. En die cola zal ze wel aangetast hebben ( a la roest verwijder effect van cola).
Kijk mith busters (en viel dat ff tegen) maar ok, als daar 3 maanden tussen zit of zo zou ik het ook willen geloven.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, kzal een sopje is ff proberen.. heb alles behalve die 3 folie laagjes met print erin niet schoongemaakt (behalve met klein beetje water).

aangezien dat vrij teder is.

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-07 17:28
geen sopjes proberen, is erg slegt voor je electronica. Gebruik liever spiritus

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 16:34

Shapeshifter

Get it over with

Ja :P Cola heeft nogal een lage pH dus als je dat over een metaal heengooit krijg je inderdaad een antiroest effect...

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Verwijderd

Topicstarter
mm, ff snel in bak met warm water gehad.. afgedroogd..

tobo half in elkaar gedrukt.. maar werkte geen van alle keren.. elke keer herkende de pc het tobo en was het ineens weer weg...
kwam er achter dat hij kortsluiting maakte omdat ie niet helemaal inelkaar was geschroefd

anyway, thnx voor help...

Als iemand ooit nog Tobo probs heeft met bier en cola.
oplossing:
Open schroeven, kappen in vaatwasser.
elektronica schoonmaken met water ofzo.. (oppassen met printjes ofcourse).
Pagina: 1