Toon posts:

[Pinnacle Studio 9] Simple Playlist menu's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik ben al een tijdje bezig met videobewerken, wat ik vooral doe is het omzetten van videobanden naar DVD. Ik gebruik hiervoor Pinnacle Studio 9 voor. Eignelijk heeft dit programma alles wat ik nodig heb...

Wat ik doe:

- Ik knip begin en einde eraf.
- Soms midden stukjes niet te veel
- Af- en toe een overlay met wat tekst
- Maak een menu'tje

Pinnacle kan hele leuke menu'tjes maken met videofilmpjes bewegend enzo, maar dat wil ik niet altijd.

Ik wil ook gewoon een playlist kunnen maken van bv. 2 rij-en van 8 items? Maar dat krijg ik nou niet voor mekaar in Pinnacle.

Wat ik gemakkelijk vind van pinnacle is het snelle inladen en de goede timebalk en preview. Ik ben best bereid over te stappen naar een ander programma,i k heb al veel getest, maar die missen de bovenstaande punten, dus eigenlijk zou ik geavanceerdere menu's willen ofzo.

Mis ik een functie, of wil ik iets wat niet kan? Lijkt me toch niet zo super ingewikkeld?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Het probleem dat ik heb ondervonden met Studio 9 is dat het automatisch toewijzen van 'hoofdstukken' aan knoppen niet lekker werkt. Dit lijkt de oplossing:

Zet scenes in je timeline om in hoofdstukken/chapters (via een rechtsklik), als je dit niet al gedaan hebt.
Sleep in je menu-ontwerp (in de editor, niet de wizard) stuk voor stuk je knoppen in de lay-out, in de volgorde waarin ze aan de hoofdstukken gekoppeld moeten worden.
Selecteer de knoppen en kies voor uitlijnen, om een al te grote zooi te voorkomen.
Voeg evt. wat tekst toe en sluit de editor.

Ga nu naar je timeline en kies de Eigenschappen van het menu-chapter. Laat hier automatisch de hoofdstukken toewijzen aan de knoppen; nu werkt het waarschijnlijk lekker, omdat je de knoppen zelf in de juiste volgorde hebt neergezet.

Succes!

PS - Beetje late reactie, maar mogelijk hebben anderen hier ook iets aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2005 13:59 ]