Toon posts:

[Laptop Cooling] Laptop koelt niet goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

vriend van me heeft een laptop die niet goed koelt. Onder het gamen reboot hij spontaan of gaat hij uit. Kan het kwaad om een laptop ff open te schroeven? En dan doel ik op het feit of het het zelfde is als een desktop pc???

Ik zou graag willen kijken of alles wel oke is binnenin.. ff koelpasta na kijken etc etc.

laptop not oc`d

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoe oud is die laptop, minstens 1x per jaar eens perslucht in alle gatjes van je laptop blazen. Dat jaagt het stof eruit en plotseling koelt het terug zoals het nieuw was.

Verwijderd

Ehm, weet je zeker dat dit aan de temperatuur ligt? Er zijn namelijk nog 1001 mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen (memory, hd, drivers, etc).

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:32:
Ehm, weet je zeker dat dit aan de temperatuur ligt? Er zijn namelijk nog 1001 mogelijkheden waar het aan zou kunnen liggen (memory, hd, drivers, etc).
En die onderdelen kunnen het hoofd niet koel houden als er een berg stof ik die laptop zit...

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:09
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 17:04:
[...]

En die onderdelen kunnen het hoofd niet koel houden als er een berg stof ik die laptop zit...
En het kan toevallig ook iets anders zijn dan een hitteprobleem. Een fout in het silicium ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door Jaap-Jan op 22-04-2005 17:06 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

Nja, openmaken kan altijd, maar ik zou de spuitluchtip ten harte nemen... je zal niet de eerste zijn met aardig stofnestje daarbinnen. Natuurlijk HOEFT het daar niet aan te liggen... kan je je temps niet monitoren? ^_^

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Het kan niks kwaad om je laptop eens open te schroeven en te kijken. Let er wel op dat de garantie dan 9 van de 10 keer vervalt (mocht deze er nog op zitten).

Zoals rapture al zegt is er kans dat er veel stof in zit waardoor de openingen om te koelen verstopt raken, en hardware bedekt raakt onder een laagje stof waardoor het slechter gekoelt wordt. Maar ben wel erg zorgvuldig met het schoonmaken van je laptop aangezien het erg kwetsbaar spul is, let vooral op met statische elektriciteit! Ookal denk je ontladen te zijn er is vaak nog kans op statische schokjes.

Pas was hier nog iemand die z'n laptop gesloopt had na een schoonmaakbeurtje.

[ Voor 12% gewijzigd door OneUp op 24-04-2005 21:55 . Reden: Typo's ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Pagina: 1