Mix software voor shoutcast

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik gebruik zelf al jaren nu Traktor DJ studio... en vind dit echt het beste programma om mee te mixen, alleen wat nu zeer vervelend is dat ik graag mix en dit op mn shoutcast server uitzend. Alleen met Traktor maak je gebruik van 1 geluidskaart (heb er 2) en zodra ik dit dus uitzend krijg je "what you hear" en dus zend je alles uit wat over alle kanalen is te horen... dus hoor je ook het prelisten.

Weet iemand software wat qua gebruik en functionaliteit op Traktor lijkt maar wat wel goed met shoutcast overweg kan?

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2025
vreemd, kun je niet instellen dat je alleen de master wilt uitzenden? gebruik anders traktor 1.x.x die kan nog wel 2 kaarten doen.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

Met twee geluidskaarten zou het juist wel moeten kunnen. Dan moet je wel de tweede geluidskaart gebruiken als monitor. Dan moet het gaan (lijkt me?). Of is dat geen optie?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja dat zou een mooi plan zijn maar traktor 2.x ondersteund geen 2 geluidskaarten |:( (echt een min punt)

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:57
bij meerkanaals geluidskaart de front out voor afspelen en de rear voor je headphones...

verder moeten 2 geluidskaarten gewoon werken dacht ik hoor!
anders moet je ff mailen/bellen met NI.

[ Voor 38% gewijzigd door Arnold op 22-04-2005 14:32 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-02 15:37

Nik

GS2K1 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:32:
bij meerkanaals geluidskaart de front out voor afspelen en de rear voor je headphones...

verder moeten 2 geluidskaarten gewoon werken dacht ik hoor!
anders moet je ff mailen/bellen met NI.
Slim bedacht, maar vergeet niet dat Shoutcast dus zowel het voor als het achter kanaal pakt (lijkt me).

Zou dus ook al niet werken :/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik snap wel hoe ik Traktor moet instellen hoor :p
Maar wat ik al zei: shoutcast stuurt uit: "What you hear" dus alle kanalen en ook de prelisten :)

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14
Virtual DJ kan het wel geloof ik (al gebruik ik zelf die hercules DJ console :))

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Verwijderd

Muse werkt hier goed voor :P. Het kan tot 6 streams mixen, het werkt alleen op linux, maar er is ook een bootable cd aanwezig, dus dat moet werken ;)

URL: http://muse.dyne.org

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 14:45 ]

• Arnold
als je je cue deck op "cue" zet, en dus niet op "mix" of "pgm (program)" dan moet hij het niet uitzenden als je rears van je soundcard dus de headphones zijn in de settings van traktor.

aangezien shoutcast je "line-out" pakt, en dus alleen je fronts dan line-out zijn...

ik weet 100% zeker dat dit gewoon met shoutcast kan in combo met traktor, omdat we het zelf ook zo gebruiken.

[ Voor 41% gewijzigd door Arnold op 22-04-2005 14:46 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
GS2K1 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:45:
als je je cue deck op "cue" zet, en dus niet op "mix" of "pgm (program)" dan moet hij het niet uitzenden als je rears van je soundcard dus de headphones zijn in de settings van traktor.
Dat zou je denken he :p maar zoals ik al zei: als je shoutcast gebruikt dan zendt die uit: "what you hear" en dus ALLES wat op mn pc aan geluid is, bij wijze van spreke MSN sounds... alles wordt dan uitgezonden...

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 22-04-2005 14:48 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:45:
Muse werkt hier goed voor :P. Het kan tot 6 streams mixen, het werkt alleen op linux, maar er is ook een bootable cd aanwezig, dus dat moet werken ;)

URL: http://muse.dyne.org
Aardig aanbod, maar ik heb niet echt zin om via Linux te gaan werken :)

• Arnold
n00bs schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:47:
[...]

Dat zou je denken he :p maar zoals ik al zei: als je shoutcast gebruikt dan zendt die uit: "what you hear" en dus ALLES wat op mn pc aan geluid is, bij wijze van spreke MSN sounds... alles wordt dan uitgezonden...
Zomaar he...

Hoe zit precies jou link van traktor --> shoutcast
en hoe zijn je soundcard instellingen?

anders.. ga over icecast (http://www.icecast.org) werken. dat ondersteund gewoon OGG, en traktor 2.6 kan dat gewoon uitgooien direct naar icecast toe.

Verwijderd

Shoutcast zou zelfs nog uitzenden als je géén geluidskaart in je pc hebt, shoutcast doet nix anders dan de bitjes van de mp3's rechtstreeks " casten " (uitzenden).....

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ja het probleem zal wel in de link tussen traktor en shoutcast zitten :)
Kijk als Traktor gewoon 2 soundcards ondersteunde was er geen probleem.... beetje jammer van zo een duur product. Verder om shoutcast te gebruiken, want Traktor heeft hier geen ondersteuning voor zover ik weet, zet ik dus Winamp aan, start de DSP plugin, en natuurlijk start de Shoutcast server en moet dat in de DSP plugin alles op "What you hear zetten" en dat is gewoon het probleem. Ik kan ook nergens een plugin vinden voor Traktor om over Shoutcast te kunnen zenden...

• Arnold
Wat ik al zeg... ga over op icecast, en gebruik traktor 2.6.
al je problemen weg, geen winamp meer nodig ook.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dat ga ik zeker proberen :) maar ik ben niet bekend met icecast... maar kunnen mensen net zo makkelijk met winamp connecten? en is icecast een tegenhanger van shoutcast? dus mijn station is dan niet meer zichtbaar in de shoutcast lijst...?

Verwijderd

ik gebruik zelf de nieuwste traktor dj 2.61 en daarin zit een functie om live over t net uit te zenden, maar of je daarmee kan doen wat jij wilt dat weet ik niet verder...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Sam broadcaster kan 't (geloof ik) ook

http://www.spacialaudio.com/products/sambroadcaster/

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Die ken ik, ik vind alleen de mix software "gaar" ;)
Pagina: 1