Toon posts:

[3DS Max] Achtergrond van een rendered image

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in 3DS Max 7 een render maak, dan is standaard de hele omgeving zwart. Nu zie ik bij zo ongeveer bij iedere tutorial een blanke achtergrond. Vooral bij tutorials over het modelleren van auto's zie je de auto tegen een lichtere achtergrond. Voorbeeld hier.

Ik ben aan het proberen geweest, maar kan niet uitvinden hoe ik het voor elkaar krijg. Kan iemand dit uitleggen?

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Uit mijn hoofd:
In het menu onder "render" vind je "enivronment". Daar kun je een afbeelding als environment (achtergrond) instellen of een effen kleur. Deze kleur staat standaard op zwart en die zet je dan op wit.

Trouwens:
Je kunt dit soort simpele vragen beter in "post hier je 3d-stuff"-topic plaatsen.

[ Voor 24% gewijzigd door Barracuda_82 op 22-04-2005 14:06 ]

• Great-Storm
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-10-2025
Om de achtergrond kleur te veranderen moet je bovenaan bij rendering kijken.
Daar staat dan environment als je daar op klikt krijg je een schermpje met bij Common Parameters background: en dan color. Hij staat standaard op een zwart maar je kunt hem in elke kleur veranderen.
Je kan zelfs een afbeelding gebruiken.

Je kan trouwens ook in het Enviroments and Effects schermpje komen door de 8 in te drukken. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Great-Storm op 22-04-2005 14:09 . Reden: Net te laat :) ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel.

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij de render die je liet zien hebben ze gewoon een grote plane als ondergrond gebruikt. En daar hebben ze een blauwe material op geplaatst. Om omgeving zelf te veranderen: zie bovenstaande posts ^^

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Voor wat meer mogelijkheden met backgrounds kun je ook ff hier kijken naar een korte uitleg:

http://home.hccnet.nl/w.v...2%20texturing.html#wolken

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1