[2000] Printer mag niet als default ingesteld worden*

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-04 11:57
Binnen het bedrijf komt een vraag of we kunnen zorgen dat de kleurenprinters niet als default printer ingesteld kunnen worden. Dit om kosten te besparen. Ze willen dat de mensen default op de veel goedkopere Xerox copycenters gaan printen. Kleurenprinters mogen alleen handmatig geselecteerd worden als ze het nodig hebben. Zover ik weet is dit geen bestaande instelling in windows. Ik heb gezocht in policies e.d., google en support.microsoft.com. Iemand een idee of dit technisch mogelijk is?

De printservers draaien Windows 2000 server.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rechtermuis klik op een printer in de workstation, en dan "set as default printer" ?

Er staat bij het lijstje printers altijd een vinkje die aangeeft wat de "default" printer is.

[ Voor 53% gewijzigd door maratropa op 22-04-2005 13:46 ]

specs

• m3gA
gladiool schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:44:
rechtermuis klik op een printer in de workstation, en dan "set as default printer" ?
ze willen dat mensen dit dus niet kunnen doen bij de kleurenprinters. En om handmatig alle mensen na te lopen op 2500 workstations lijkt me geen optie (los van het feit dat ze de kleurenprinters weer terug kunnen selecteren)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En de werkstations? Wat draai je daar op? Misschien is het raadzaam om niet iedereen rechten op die kleurenprinter te geven? Ik zou iig geen oplossing weten qua instellen van rechten. Misschien dat er zoiets in de advanced properties van de AD-security staat op het printerobject?

Ik zet nog even [2000] in de titel, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• m3gA
sanfranjake schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:57:
En de werkstations? Wat draai je daar op? Misschien is het raadzaam om niet iedereen rechten op die kleurenprinter te geven? Ik zou iig geen oplossing weten qua instellen van rechten. Misschien dat er zoiets in de advanced properties van de AD-security staat op het printerobject?

Ik zet nog even [2000] in de titel, zodat deze voldoet aan de Windows Operating Systems - Policy
workstations draaien XP. en rechten willen ze niet. Iedereen wil wel eens wat in kleur printen, dat is verder ook geen probleem maar mensen stellen uit gemakzucht gewoon de kleurenprinter in als default wat op jaarbasis een enorme kostenpost geeft. Ik heb er met een collega naar gekeken maar we kunnen geen mogelijkheid (of software) vinden om zoiets te doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:20

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kleurenprinters in een apart LAN danwel Vlan hangen, en alleen mensen toegang geven tot dit Vlan, is dat een optie :?
Of gewoon de kleurenprinters alleen via de helpdesk(s) laten aansturen, en zorgen dat je gebruikers geen printers aan kunnen maken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oplosing is om default printer in te stellen via loginscript (group policies)

Op die manier kan niemand zelf zijn default printer instellen, of alleen maar tot de volgende login.

Op zich is het natuurlijk een probleem als gebruikers zich niet houden aan het vorogeschreven beleid. Het is dan aan het management om hun personeel op de vingers te tikken.
Pagina: 1