[MCE 2005] Computer reboot bij starten Live tv

Pagina: 1
Acties:

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Mijn interresse is gewerkt voor windows MCE. Maar ik wil niet meteen een barebone aanschaffen voor 1000 euri. Ik heb daarom de remote en een hauppauge pvr500mce gekocht.

Deze heb ik in mijn bestaande PC geschroeft (P4 1,6 ghz, 512 mb, 160 gig hdd, Gf 440MX, sblive 5.1) en daarna windows xp mce geinstalleerd.

Installatie gaat als een zonnetje. Vervolgens de drivers voor de hauppauge geinstalleerd (drivercd 2.5 van jhier.

Op aanraden van het tips en tricks topic heb ik powerdvd 6 en ffdshow geinstalleerd.

Als ik nu MCE start, verloopt de configuratie van de tuners en de configuratie van de speakers en de gids goed.
Ik kan fotos kijken en muziek luisteren. Alleen als ik een dvd of een divx film start, loopt de pc vast en zegt hij dat die deze niet kan starten. Ik heb deze filmpjes geprobeert af te spelen met WMP10 onder de normale windows interface, en dan ewrkt het wel gewoon. Het kan dus niet aan de codecs liggen.

Als ik vervolgens live tv start, geeft hij aan dat er een decoderfout is opgetreden. soms reboot mijn pc spontaan.

Ik heb al een reinstall geprobeert, en ook windvd ipv. powerdvd, maar het heeft allemaal niet geholpen. Ik denk dat het nog aan 2 dingen kan liggen:

- mijn videokaart is al wat ouder, mischien ondersteunt deze nieut de nieuwste directx?
- omdat ik een partitie met data heb, is windows geinstallerd in een extended partitie en staat daarom op E.

graag zou ik eerst wat zekerheid hebben voordat ik een nieuwe videokaart haal, of voordat ik mijn data partitie moet gaan backuppen.
Zou het aan een van deze 2 fouten kunnen liggen, of is er iets anders aan de hand?

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Probeer ook de Nvidia codec eens, kan je ook wel in het tips en tricks topic vinden denk ik. En anders op nvidia.com dacht ik.

Verwijderd

Ligt aan je videokaart. Je moet minimaal 128 mb erop hebben zitten.

Er staat hier op het forum ergens een lijst met goedgekeurde videokaarten voor MCE.

Zoek die effe op

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 16:01:
Ligt aan je videokaart. Je moet minimaal 128 mb erop hebben zitten.

Er staat hier op het forum ergens een lijst met goedgekeurde videokaarten voor MCE.

Zoek die effe op
Thx! heb nu een GF FX 5200 gekocht, en het werkt als een zonnetje :D

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.