2x wrt54g maar nu nog wireless internet

Pagina: 1
Acties:

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Ola,

Heb gisteren 2 x wrt54g linksys gekocht. Heb ze geflasht met Firmware Version: Alchemy-pre7a v3.37.6.8sv.

Ben al blij dat ik moeiteloos met deze dingen een afstand kan overbruggen van 80m maar ik wil nu iets meer. (jaja nooit tevreden he).

Iemand heeft me geholpen met het instellen, maar die zie ik pas overmorgen weer.

nu is dit de opstelling.

chello -> wrt54g(buurvrouw 192.168.1.1) -> 80m verder -> wrt54g (bij mij 192.168.1.2) -> kabel naar pc en internetten maar

Nu las ik ergens dat zowel bij mijn buurvrouw als bij mij je eigenlijk ook wireless moet kunnen internetten.

Bij haar is dat nu niet het geval omdat ze gewoon vaste opstelling heeft, maar ik zou best in mijn huis wireless willen gaan.

Waar moet ik nu wat instellen zodat ik wireless door mijn hele huis heb.
Ik kan natuurlijk aan mijn wrt54g die als accespoint dient nog een wireless router aan kunnen sluiten... maar daar voel ik niet veel voor.
het schijnt gewoon met instellingen te moeten kunnen.. maar er zijn zoveel mogelijkheden... piiiiuuuuuuuuuuuu

als iemand tips heeft

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04 00:36
Als je ff bij Linksys kijkt zie je dat het ook gewoon een Acces Point is. (hier) Als je dus een draadloos PCI netwerkkaartje voor de vaste pc hebt, of een PCMCIA adapter voor je laptop kan je daarmee gewoon contact maken met je Linksys ding.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Als de router is ingesteld als "bridge" (dus p2p) dan zul je toch een extra accespoint voor bij jou thuis moeten kopen, want stel je ze in als accespoint dan communiceren ze niet meer met elkaar.

• Erwinkemink
  • Laatst online: 21-04 21:55
Ik betwijfel of dit wel kan aangezien je een WDS hebt opgezet waar jij de client bent en het wirless gedeelte dus daarvoor word gebruikt maar pin me hier niet op vast want ben er zelf niet mee bezig het enige wat ik je kan meegeven is kijk ook eens op het forum van sveasoft (de uitgevers van het Alchemy Project) waarschijnlijk kun je hier je vraag beantwoord krijgen.

http://specs.tweak.to/12729

• Clock
  • Laatst online: 29-04 00:36
NuKeFaCe schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:56:
Als de router is ingesteld als "bridge" (dus p2p) dan zul je toch een extra accespoint voor bij jou thuis moeten kopen, want stel je ze in als accespoint dan communiceren ze niet meer met elkaar.
Ohja, dat was ik vergeten, je hebt helemaal gelijk ;)

• Tuglio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-06-2025
Merci :)

Ik had begrepen dat het wel kon, maar helaas. Had nog op paar andere forums wat gesplaats. Mocht er toch een positieve antwoord komen dan laat ik het wel weten.

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05-2025
Volgens mij kan het wel. Ik ben er zelf ook mee bezig om het werkend te krijgen.

Je moet hier maar eens gaan kijken: http://forum.bsr-clan.de/viewforum.php?f=12
en dan deze onderwerpen ff doorlezen en precies opvolgen:

1. Sticky: How to setup AP <---> Client with two wrt54g/s
en
2. Sticky: Guide to Setting up WDS

Flash de beide WRT54G's dan wel even naar de DD-WRT V22 prefinal 4 firmware dat is een uitgebreidere versie van de Alchemy.
De FW vind je hier: http://sf01_32.ipx10813.ipxserver.de/dd-wrt/index.html
Ik gebruik deze FW van het DD-WRT project al een tijdje en ze zijn erg goed.
Check wel even of de WRT54G's min. hardware versie 2 hebben (staat op sticker onderop achter het model no.) maar dat zal wel omdat je zei dat je ze net hebt gekockt.

Laat nog even weten of het lukt of waar je vastloopt, want met een beetje hulp komen we er wel uit, volgens mij ;)

[ Voor 13% gewijzigd door accel op 22-04-2005 15:07 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1