Dat is geen array, maar zijn "losse" 3 UDT variabelen (User Defined Types).
Wil je er een Array van maken dan doe je dat als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Private Type PersoonsRecord
Naam As String * 20
Geslacht As String * 1
Leeftijd As Byte
End Type
Dim recP(200) As PersoonsRecord
With recP(1)
.Naam = "Piet"
.Geslacht = "M"
.Leeftijd = 23
End With
With recP(2)
.Naam = "Jan"
.Geslacht = "M"
.Leeftijd = 34
End With
With recP(3)
.Naam = "Truus"
.Geslacht = "V"
.Leeftijd = 18
End With |
Zou je nu gebruik maken van een CSV, XML of een willekeurig ander type bestand (sla je UDT op in een fixed-length-record bestand of in je eigen bestandsformaat) en je slaat dat op in een Resource File dan is het nog veel makkelijker en kun je met een for, while of andere lus gewoon het hele spul in je array inlezen. Je krijgt dan iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Private Type PersoonsRecord
Naam As String * 20
Geslacht As String * 1
Leeftijd As Byte
End Type
Dim oMyXML as object
Dim T as long
Dim arrPersons() as PersoonsRecord
Dim oNodes as object
set oMyXML = CreateObject("MSXML.DomDocument")
oMyXML.LoadXML LoadResString(12345)
Set oMyXML.SelectNodes("persoon")
Redim arrPersons(oNodes.Length)
T=0
For each oNode in
With arrPersons(T)
...
...
...
End With
T=T+1
Next |
* Effe uit de losse pols en meer pseudo code dan echte code, maar you get my drift...
Persoonlijk, maar wie ben ik

, zou ik gaan voor een XML in een Resource file. Heb je toch nog enige vorm van structuur, makkelijk aan te passen en uit te breiden enz. En je zou er in de toekomst voor kunnen opteren het bestand "los" bij te leveren zodat de gebruiker er eventueel nog andere programma's aan kan koppelen ofzo. Wil je gaan voor "geheim" (ik neem aan dat je het daarom
in je .exe wil bakken) dan kun je het natuurlijk simpel encrypten of er een vette 256bit encryptie op los laten. Het is allemaal vrij aan jou, de programmeur. En daar ben je dan ook tevens programmeur voor: Los het op hoe het volgens jou en voor de klant het best is.
offtopic:
Als die werkelijk de UDT is die je wil gebruiken om op te slaan in je .exe (ik hoop van niet

) dan ga je natuurlijk in de knoop komen met .Leeftijd , maar dat had je zelf natuurlijk ook al bedacht

Sla liever .GeboorteDatum op; anders moet je Huidige_datum - Datum_exefile + .Leeftijd gaan doen om de huidige leeftijd (enigszins) te kunnen benaderen, laat staan om exact te bepalen.
[
Voor 89% gewijzigd door
RobIII op 23-04-2005 03:08
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij