[MySQL] probleem met speciale karakters

Pagina: 1
Acties:

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01-2025

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
Ik heb een MySQL 4.1 lopen (Debian deb) en wat sites die meertalig zijn en de teksten in de db hebben staan.

Nu heb ik sinds de laatste update van MySQL via apt-get upgrade het volgende probleem:

Karakters als ä en u umlaut enzo werken niet meer. Worden nu weergegeven als een ? als ik het result display op de site. Ik heb al geprobeerd om het betreffende veld op een andere karakter-encoding te zetten, maar dat helpt niet.

Iemand enig idee wat ik kan proberen?

What are clouds made of? Linux servers mostly!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Staat het nog wel goed in de db?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Welke encoding gebruik je? UTF-8?
En wat gebruik je in je HTML-pagina? Hetzelfde?

United we stand, and divided we fall

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-02 21:45

r0b

Was dit niet één van de problemen met het 'nieuwe' collation gebeuren (welke standaard op latin staat) :?

Dit is er ook pas sinds een bepaalde MySQL versie ingekomen, dus dat zou ook verklaren waarom het nu opeens opspeelt.

[ Voor 66% gewijzigd door r0b op 23-04-2005 10:48 ]

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
dat collation... is daar iets aan te doen? Ik heb gechecked en het is inderdaad sinds de update van mysql :(

Ik word hier niet blij van... als ik met phpmyadmin kijk zie ik ook ?, plaats ik echter een u umlaut ergens en druk op save dan is gewoon m'n hele data vanaf dat karakter ineens pleite!!! :S

Erg fijn .... Ik heb al van alles geprobeerd.... latin-1, latin-2, utf, etc....

word er gestoort van en heb toch echt snel een oplossing nodig... downgraden is niet echt een optie helaas :(

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Collation is inderdaad nieuw in 4.1. Zie ook deze post over de verschillen tussen 4.0 en 4.1.

Rustacean

• FvH

FvH

Aan het typen...

Topicstarter
iemand enig idee hoe ik m'n u umlautjes enzo terug kan krijgen??

Pagina: 1