Toon posts:

[asp dsn] Gegevens database ophalen van externe server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi fella's,

Ik heb weer eens een vraag;

Ik heb een website gemaakt, waar een database achter hangt. Op mijn eigen site heb ik dus includes met dsn informatie, en zo werkt dat prima.

Om mijn naamsbekendheid echter te vergroten, wil ik een stukje html code schrijven (of moet dat met een script), die andere mensen in hun site kunnen opnemen, en die dus bepaalde data toont uit mijn website (database). Maar ik wil natuurlijk niet dat mijn dsn informatie voor iedereen bekend is. Weet iemand hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Frank
8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 11:57 ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Je kunt het via een XML feed doen, zodat mensen zelf met de ruwe onopgemaakte info aan de gang kunnen.
Je kunt ook een iframe aanleveren die verwijst naar een pagina op je eigen site, dan beheers jij de opmaak e.d.

Bij alle oplossingen komt het er in ieder geval op neer dat andere geen rechtstreeks toegang krijgen tot je database, maar alleen tot een door jou gegenereerde pagina...

[ Voor 29% gewijzigd door faabman op 22-04-2005 12:00 ]

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik een onopgemaakte pagina aanmaak met daarop bijvoorbeeld een dsn verbinding die de laatste 5 entry's in de database weergeeft (via een include), en in die pagina :

code:
1
2
document.write('<a href="padnaar pagina">omschrijving</a><br />\n');

en via op de hostpagina
code:
1
<script src="http://www.mijnsite.nl/nieuws.js"></script>

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 12:12 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-05 15:06

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Je zou eens kunnen kijken of je er een RSS streampje van kunt maken. Die zijn gemakkelijk op websites weer te geven en er zijn steeds meer mensen met een newsreader.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:08:
Dus als ik een onopgemaakte pagina aanmaak met daarop bijvoorbeeld een dsn verbinding die de laatste 5 entry's in de database weergeeft (via een include), en in die pagina :

code:
1
2

en via op de hostpagina
code:
1
<script src="http://www.mijnsite.nl/nieuws.js"></script>
Dat is een oplossing waar ik ook al aan zat te denken, ik weet alleen niet zeker of browsers dit toelaten vanuit veiligheidsoogpunt. Met een beetje zoeken of desnoods in /13 vragen is daar vast wel achter te komen...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!