[WINXP SP2] Krijg USB poorten niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
gegroet allen,

Ik heb kort geleden een Asus P5ad2 deluxe gekocht, ik moet zeggen dat ding draait geweldig :)

Nu heb ik alleen 1 probleem met de USB poorten, ik krijg geen van allen aan de praat! Ze staan goed geinstalleerd in windows, geen conflicten niks, maar zodra ik een willekeurig USB apparaat erop aansluit gebeurt er niks! Nou dacht ik eerst er zullen wel wat foute instellingen in de bios staan, maar ik heb alle opties geprobeert en niks werkt.

Ik heb ook al een nieuwe BIOS versie erop gezet, mocht ook niet baten.

Heeft iemand hier al eens problemen mee gehad? toch wel vervelend dat ik nu geen van de 8 usb poorten kan gebruiken :(

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Alle jumperkes juist geplaatst?

• Mishmash
Jup!

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Heb je al eerder usb apparaten in je USB poorten gehad? want ik had het probleem gekregen dat omdat ik een reciever (Bluetooth) overal in had gestopt omdat het gewoon op geen enkele poort werkte. Ik stopte een externe HDD erin en die werkte opeens ook niet meer :| want normaal altijd werkt!!!

Mogelijke oplossing:

Probeer de drivers te verwijderen uit het apparaatbeheer en start computer even ovenrieuw op en laat ze overnieuw installeren. (Als dat niet werkt doe het handmatig) :D

//Creegfire

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
en als ze misschien de verkeerde (gebruikte) drive-letter hebben

rechtsklikken deze computer> beheren> schijfbeheer> andere letter gegeven
(mits hij er bij staat natuurlijk:))

you had me at EHLO

• Mishmash
Ik heb nog geen apparaten erop gehad, en ik heb ook al geprobeert om de USB opnieuw te installeren onder windows. Het irritante is alleen wel dat de drivers in windows gebakken zitten, Asus levert zelf geen losse drivers erbij... minpuntje voor asus :) Ik heb toch altijd liever losse drivers.

• Mishmash
TheNymf schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:46:
en als ze misschien de verkeerde (gebruikte) drive-letter hebben

rechtsklikken deze computer> beheren> schijfbeheer> andere letter gegeven
(mits hij er bij staat natuurlijk:))
Heeft geen nut, en ik denk niet dat een USB printer een driveletter toegewezen hoort te krijgen ;)

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Mishmash schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:46:
Ik heb nog geen apparaten erop gehad, en ik heb ook al geprobeert om de USB opnieuw te installeren onder windows. Het irritante is alleen wel dat de drivers in windows gebakken zitten, Asus levert zelf geen losse drivers erbij... minpuntje voor asus :) Ik heb toch altijd liever losse drivers.
Wat ik nou het rare dan vindt dat de USB-drivers van Windows altijd goed zijn :) want via die drivers heb ik gewoon alles weten te installeren (behalve bluetooth :P). En als je drivers installeert van Asus zullen die zeggen "je moet service pack 1 geinstalleerd hebben" dus ;)... bij deze :P :)

//Creegfire

• Mishmash
Resident schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:49:
[...]

Wat ik nou het rare dan vindt dat de USB-drivers van Windows altijd goed zijn :) want via die drivers heb ik gewoon alles weten te installeren (behalve bluetooth :P). En als je drivers installeert van Asus zullen die zeggen "je moet service pack 1 geinstalleerd hebben" dus ;)... bij deze :P :)
Zoals je in de topic titel kunt zien draai ik onder SP2, en asus zegt dat je minimaal SP1 geinstalleerd moet hebben ;)

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Mishmash schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:51:
[...]

Zoals je in de topic titel kunt zien draai ik onder SP2, en asus zegt dat je minimaal SP1 geinstalleerd moet hebben ;)
Ja ok das waar dus daarom begrijp ik het probleem dan niet waarom die usb poorten niet werken? Vertel me eens hoeveel usb poorten heb je? hoeveel voor en hoeveel achter? welke ben je van plan om te gebruiken?

*(TIP)*

Check eens de aansluitingen op het moederbord ;) :P om het uit te sluiten natuurlijk he (dat het probleem dat niet is! :))

[ Voor 3% gewijzigd door Creegfire op 22-04-2005 11:54 ]

//Creegfire

Verwijderd

Een vriend van me heeft dezelfde probleem gehad dus misschien dat het daar aanligt.
Hij had te hard geduwd en was een van de vier dingetjes (ik weet niet hoe het heet) krom geduwd waardoor deze de behuizing van de USB poort aanraakte.
Kortsluiting dus.
Kijk eens of je USB poorten heel zijn.

• sjongenelen
Resident schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:54:
[...]

*(TIP)*

Check eens de aansluitingen op het moederbord ;) :P om het uit te sluiten natuurlijk he (dat het probleem dat niet is! :))
???
dan moet je gaan solderen???? 8 usb poorten zitten achterop meestal, tenzij je een érg ziek pci-slot-stukje hebt...

maar heb je ook via aparaatbeheer gewoon de usb-controller gedelete? en dan windows laten autodetecten?

dát hoort zeker te werken..

EDIT: kortsluiting zou natuurlijk wel kunnen, maar dan moet je echt je usbstukje geknakt hebben..

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 22-04-2005 12:02 ]

you had me at EHLO

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
oke is schets mij ff de situatie: paar usb poorten voorop je pc (en wat aan de achterkant).
de achterkant werkt dus prima en zijn aangesloten, maar jij hebt dat niet in de gate (usb-gate lol) en zit aan de voorkant te pielen met usb poorten in je kast die niet zijn aangesloten op je mobo ... :+ zou kunnen,,, isnietzo,,,, maar zou kunnen,,, anders weet ik het ook niet, usb is juist parade paartje van plug en spelen dachtikzo

http://specs.tweak.to/12504

• Mishmash
Hij zit goed aangesloten op het moederbord (achter zit er vast op uiteraard, voor zit met een kabel goed erop (kan ook maar op 1 manier).

Ik heb de poorten nog nooit gebruikt, en de pinnetjes zijn allemaal goed, niks beschadigd.

Ik wil uiteindelijk de poorten gaan gebruiken voor een USB printer en een memory stick (dus 1 voor 1 achter). Ik heb de usb controller al bij apparaatbeheer eruit gegooid en opnieuw laten installeren door middel van hardware detectie. Windows vind ze gewoon en installeert ze, maar daarna werken ze alsnog niet...

• Mishmash
autodidact schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:02:
oke is schets mij ff de situatie: paar usb poorten voorop je pc (en wat aan de achterkant).
de achterkant werkt dus prima en zijn aangesloten, maar jij hebt dat niet in de gate (usb-gate lol) en zit aan de voorkant te pielen met usb poorten in je kast die niet zijn aangesloten op je mobo ... :+ zou kunnen,,, isnietzo,,,, maar zou kunnen,,, anders weet ik het ook niet, usb is juist parade paartje van plug en spelen dachtikzo
Geen van de USB poorten werken (zowel voor als achter).

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Mishmash schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:03:
Hij zit goed aangesloten op het moederbord (achter zit er vast op uiteraard, voor zit met een kabel goed erop (kan ook maar op 1 manier).

Ik heb de poorten nog nooit gebruikt, en de pinnetjes zijn allemaal goed, niks beschadigd.

Ik wil uiteindelijk de poorten gaan gebruiken voor een USB printer en een memory stick (dus 1 voor 1 achter). Ik heb de usb controller al bij apparaatbeheer eruit gegooid en opnieuw laten installeren door middel van hardware detectie. Windows vind ze gewoon en installeert ze, maar daarna werken ze alsnog niet...
Sounds like a asus crashed out... (nah kidding) euhm tja ik weet verder niet echt bepaald hoe je ze nu nog aan het werken kunt krijgen. Ik vind het wel bepaald raar dat hij ze wel installeert maar als je er iets op aansluite niks vindt. Het lijkt net dat er gewoon geen spanning op staat in die poorten. Ik denk zo eerder dat het aan de hardware mag liggen dan software matig... werkte voorheen wel of? is dit gewoon gelijk een zuivere installatie met dit moederbord?

//Creegfire

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Resident schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:06:
[...]
Ik denk zo eerder dat het aan de hardware mag liggen dan software matig... werkte voorheen wel of? is dit gewoon gelijk een zuivere installatie met dit moederbord?
Mishmash schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:03:
[...]

Ik heb de poorten nog nooit gebruikt, en de pinnetjes zijn allemaal goed, niks beschadigd..
Stond erin in een paar post erboven. Lezen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Kixtart op 22-04-2005 12:11 ]

☻/
/▌
/ \

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Stond erin in een paar post erboven. Lezen :P

Ja ik weet het maar ik vroeg of hij dat probleem van te voren heeft gehad! voor de nieuwe installatie of bij het andere moederbord? :P:P:P

//Creegfire

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

oohw, ok :D

☻/
/▌
/ \

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Mijn zwager had dit ook. Had een USB receiver voor zijn wireless er aan hangen. Mijn zus draait een keer HitmanPro en niets kon meer aan de praat gekregen worden.

Zelfs een nieuwe receiver gekocht, maar die werkte ook niet. Uiteindelijk heeft ie windows opnieuw moeten installeren....

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Mishmash
Nou ik ga nog maar een keer windows opnieuw installeren, mocht dat niet werken dan gaat hij als RMA terug naar Asus...

• Creegfire

Creegfire

Wow hey!

Mishmash schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:19:
Nou ik ga nog maar een keer windows opnieuw installeren, mocht dat niet werken dan gaat hij als RMA terug naar Asus...
Dat kun je als beste doen jah >:)

//Creegfire

• avdg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

avdg

AVDG

Klinkt alsof de USB-functie op 'disabled' staat in de BIOS... Dat overkomt de beste :P

https://www.avdg.nl

• Mishmash
avdg schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:06:
Klinkt alsof de USB-functie op 'disabled' staat in de BIOS... Dat overkomt de beste :P
staat hij niet. Anders had windows ook niks gevonden. Als je kon lezen in mijn starttopic heb ik alle opties in de bios al geprobeert

• sjongenelen
heb je ook windows update gedraait? kan natuurlijk helpen he? :S

you had me at EHLO

Pagina: 1