Internet deel PC

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
ff een vraagje (waarschijnlijk voor de meesten hier een super simpele :))

Wij hebben hier thuis meerdere computers en nu gebruiken die allemaal internet via mijn PC, als mijn PC dus niet aanstaat kunnen ze er niet op (ook lastig bij een reboot)... Als ik nu eens een "oud" PC'tje op de kop tik om als "internet server" te dienen...

1) wat voor PC moet dat dan zijn??? 486, pentium 1, pentium 2? (liefst eentje die win98 draait)

2) kost het MIJ snelheid? Ik bedoel dus: als ik op die PC internet deel en ik download iets gaat het dan langzamer omdat ik via die andere PC op internet zit of scheelt het niets? (ik zit bij @home dus haal snelheden van 300 kb/s :), thuisnetwerk is 10mbit)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Marv
ow ja.... kan ie ook als "printer server" draaien dan???? (we maken er meteen een "allround" van ;))

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Mhh ik zou minimaal een pentium 100/166 nemen, omdat straks Windows gaat mekkeren dat de PC niet snel genoeg is. En hoe ouder hoe meer kans dat'ie straks instort en niet meer te repareren is.

Theoretisch kun je elke 486 gebruiken, maar ik zou toch echt wel een systeempje met PCI nemen, en dan een met PCI versie 2 sloten.

Je hebt voor de snelheid echt PCI kaarten nodig. En sommige kaarten zijn misschien niet blij met oude versie PCI-systemen straks.

Enneh, de download snelheid is geen probleem. 10Mbit is ca. 1200k/sec.

Maar och.. het aantal sites dat echt meer dan 50k per sec. toelaten is niet groot, ze knijpen allemaal de datastroom dicht
(Heb zelf hier kabel.. als de snelheid boven de 120 k/sec komt kijk ik verrast op...)
8-)

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54

Metzie

Nyaano !

Als sharepc hebbie aan een 486 al genoeg als je linux/win95 wil draaien.
Wil je 98 draaien zit je toch aan een pentium vast.

In win95/98 is het makkelijk om hem als printserver te gebruiken, gewoon file en printersharing aanzetten en de printer delen.
Zal vast ook in Linux kunnen, maar weet niet hoe..

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Euw.. print server...

Dan moet je zeker een wat sneller systeem hebben, met een moderne versie Windows en een aardige slok geheugen.....

• Marv
Dat van dat printen is niet echt nodig (ik ben het gezeur wel gewend hiero ;))
Maar als er iemand zit te Counter Striken en m'n computer loopt vast kan ik maar beter snel rebooten en ff ergens anders gaan zitten ;)

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Afbeeldingslocatie: http://www.smc.com/smc/gifs/lowres/7004BR.gif

Barricade 4 Port 10/100 Mbps Broadband Router

The Barricade™ is an ideal all-in-one networking solution for home and small business users. This protocol independent multi-functional broadband router is combined with a 4-port 10/100 Mbps dual-speed switch, and incorporates both a built-in print server and an Internet firewall for security against hackers and other unauthorized users.

The Barricade™ provides a WAN port as well as Network Address Translation (NAT), which extends simultaneous Internet access for up to 253 PCs on the LAN. The new broadband router also allows the connection of multiple users to the Internet using a single WAN/IP address. LAN and IP addresses are auto- assigned and easily managed, and the IP routing supports a range of popular applications. This new device is a complete networking solution for PC or Mac users, and is backed by SMC’s limited lifetime warranty and 24/7 technical support..

Hij kost $99,-

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Marv
tnx maar een xtra pc'tje staat stoerder ;)

• xonide
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 16:05
Is dat appraat ook in nederland te krijgn? en zo ja hoe duur? zou wel een mooie oplossing zijn denk ik.. ik hoor het graag. alvast bedankt

-

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op woensdag 10 januari 2001 17:01 schreef xonide het volgende:
Is dat appraat ook in nederland te krijgn? en zo ja hoe duur? zou wel een mooie oplossing zijn denk ik.. ik hoor het graag. alvast bedankt
Ik heb hem zondag besteld op www.outpost.com en Airborn (Courier) belde vanmiddag dat ze hem morgen komen bezorgen. Moet nog wel BTW dokken helaas:(

En een Europese stoom adapter moet ik ook nog ff halen.

Verder lijkt het me een errug grappig ding.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

Pagina: 1