De goedkoopste 17" van de Mycom, L710M

Pagina: 1
Acties:
  • 814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 15:45
De L710M, ik kon er nog geen topics over vinden..

Is dit een hele goede aanbieding, of kleven er nadelen aan?

De duurdere schermen hebben niet per defnitie betere specs..
http://213.206.102.189/My...uctID=75900&productType=1

€ 229,00

Merk MyCom
Type L710M
Schermgrootte 17 inch
Helderheid 250 cd/m2
Contrast 450:1
Responsetijd 16 ms
Inkijkhoek horizontaal 150 graden
Inkijkhoek verticaal 130 graden
Resolutie 1280 x 1024
Speakers Ja
DVI Nee
In hoogte verstelbaar Nee
Roteerbaar Nee
USB hub Nee
Kleur Zilver

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:31

Outerspace

Admin General Chat
Ik denk dat het grote nadeel voor de gamer is, is dat het 16 ms is :)
Maar je scherm niet kunnen draaien vind ik zelf een groot nadeel.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Voor een huis tuin en keuken gebruiker lijkt mij dit een perfecte schermpje.
Voor games is het trouwens ook niet gek hoor 16 ms.
Ik heb wel is op een 16ms schermpje gespeeld en vond het best te doen kwa ghosting.

Verwijderd

qua prijs/kwaliteit zul je geen beter scherm vinden. Het beeld ziet er gewoon erg goed uit, en ook voor games (Draai zelf ook 16ms zonder DVI) is het gewoon goed.

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 18:22

Garyu

WW

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:23:
Ik heb wel is op een 16ms schermpje gespeeld en vond het best te doen kwa ghosting.
Precies, ik heb thuis een 25ms scherm staan, dat ook geen last heeft van ghosting. Het is dan ook een spec die lang niet alles zegt, de overgang van zwart naar wit.

Ik zou zeggen, bekijk dat scherm, bekijk de kleurweergave. Is zwart echt zwart, en rood echt rood? Vraag of je het mag bekijken met een CRT ernaast, zet ook een duurdere TFT ernaast, en kijk welke verschillen je ziet. De specs zijn niet zo boeiend, als het er maar goed uitziet :). Als je dan een demodvd ofo bekijkt op die drie schermen, of de demo van een game, dan kan je ook meteen kijken hoe het zit met ghosting. Succes!

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• pim
  • Laatst online: 20-07 15:45
Hier btw een topic die ik op een ander forum heb geopent..Zo moelijk om een keuze te maken ;)
Ik kan niet kiezen..

Ik zit te twijfelelen tussen de Samsung 913N 19" TFT scherm (€389)

http://213.206.102.189/MyCom/Store/...6&productType=1

en de goedkoopste 17" TFT van MyCom, de MyCom L710M, 17"(€229)

http://213.206.102.189/MyCom/Store/...0&productType=1

Ik twijfel of de meerwaarde van een 19" we zo relaxt is, enerzijds ben ik dan wel HDTV ready.. omdat een 19" ook wel ok is om een filmpje op te kijken..

Aan de andere kant scheelt het wel €160,-!! Daar kan ik bijna een 2de 17" tft voor ernaast zetten..

Is het het geld wel waard? Een beetje overbodige luxe is het wel, want bijna niemand heeft een 19" tft..

Verwijderd

Ik zou zeggen koop een 17" van de mycom en spendeer de rest aan tv tuner ofzo:]

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 18:22

Garyu

WW

pim schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:29:
Hier btw een topic die ik op een ander forum heb geopent..Zo moelijk om een keuze te maken ;)
Ik kan niet kiezen..

Ik zit te twijfelelen tussen de Samsung 913N 19" TFT scherm (€389)

http://213.206.102.189/MyCom/Store/...6&productType=1

en de goedkoopste 17" TFT van MyCom, de MyCom L710M, 17"(€229)

http://213.206.102.189/MyCom/Store/...0&productType=1

Ik twijfel of de meerwaarde van een 19" we zo relaxt is, enerzijds ben ik dan wel HDTV ready.. omdat een 19" ook wel ok is om een filmpje op te kijken..

Aan de andere kant scheelt het wel €160,-!! Daar kan ik bijna een 2de 17" tft voor ernaast zetten..

Is het het geld wel waard? Een beetje overbodige luxe is het wel, want bijna niemand heeft een 19" tft..
Tsja, de afweging 17" vs 19" is weer een hele andere dan of een bepaald scherm an sich goed presteert natuurlijk. Het grote voordeel van een 19" scherm is dat de pixels wat groter zijn, waardoor alles dus gewoon groter is. Dat vind ik zelf wel relaxed. Overigens zijn er zat mensen met zo'n scherm hoor :Y) .

Het grote voordeel van een 17" is dat je dat later nog uit kan breiden met nog een 17" ernaast, dan heb je ook echt een groter schermoppervlak, nl 2 keer zoveel pixels. En films zijn toch breedbeeld, kan je die ook lekker breed bekijken (al zit er dan wel een irritante balk in het midden).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Ik vraag me af van welk merk die mycom schermen zijn.
Btw groot nadeel van deze schermen is dat ze geen dvi aansluiting hebben.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 11:40 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:39:
echt een groot nadeel kan ik het niet noemen.. met een beetje grafische kaart die goede 2D uitgangfilters hebben kun je het "DVI"-effect extreem goed nabootsen met je DSUB analoge uitgangsignaal.

heb hier 2x 17" TFT's naast elkaar staan.. één op DSUB en één op DVI.. beide van hetzelfde type. Er is gewoon geen verschil tussen beide schermen te zien.. (allebei geven een haarscherp beeld)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:42

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:23:
praktijk leert dat het ook nogal per scherm verschilt.

zijn schermen die met 20s nauwelijk last van ghosting hebben.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Chaoss schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:33:
[...]

praktijk leert dat het ook nogal per scherm verschilt.

zijn schermen die met 20s nauwelijk last van ghosting hebben.
Denk toch wel dat je met 20s ghosting krijgt ;) Nee, ik snap dat je 20ms bedoeld.
Het hangt wel sterk van het scherm af, je kunt niet aan het aantal ms responsetijd aflezen of je ghosting krijgt.
Met zo'n goedkoop schermpje van Mycom denk ik het eigenlijk wel..

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedkoop zegt niets, hier zit namelijk een tevereden MEDION 17" TFT gebruiker, 199 pleuro, maar perfect beeld, geen ghosting of wat dan ook. Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.

Laat je niet opjutten door getalletjes

• frickY
  • Laatst online: 02-08 09:52
Even een schop
Het betreffende scherm kost inmiddels nog maar €199,95

Dus het wordt nog moeilijker kiezen.
is dit nou een goed voorbeeld van goedkoop is duurkoop?

• Xiled
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb zelf het scherm ook en speel regelmatig counter strike source. En ik heb nog nooit last van ghosting gehad. Thuis hebben wij ook nog 2 tft iiyama schermen met 8 ms responce tijd. Zelf vind ik de iiyama schermen iets scherper maar het mycom scherm is zeker niet slecht en zeker een aanrader voor dat geld, zelf had ik hem namelijk ook gekocht voor 199 euro.

Veel succes met je aankoop :)

Xiled

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

Verwijderd

Deze schermen zijn extreem populair iig bij ons in Utrecht, en hebben een zeer lage return-rate. Bij een dode pixel worden sowieso alle schermen die bij MyCom zijn gekocht omgeruild als je er een tegen komt binnen 8 dagen. De specs zijn ideaal voor de huis tuin en keuken pc, maar als je toch meer voor het gamen gaat zou ik zelf voor die Samsung gaan. Zijn nou eenmaal beter pannels.

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-07 22:06

Thy King

Ruler Of Thy World

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:39:
daewoo.. Ik heb hier nu hetzelfde (L710M) schermpje gekocht, en ik ben er ONWIJS tevreden over, terwijl ik geen fan ben van TFT's.. Hij staat namelijk naast mijn minstens 6 jaar oude LG studioworks scherm.

ik zoek nu echter drivers voor windows xp.. maar die zijn verdomd lastig te vinden, al is de L710M toch echt een daewoo schermpje..

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

• Togt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08-2021
Heb je ondertussen die driver nou gevonden, ik ben nog op zoek!

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

sorry.. nee, nooit gevonden.. :(

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zou je een driver willen voor je monitor? Die heb je toch niet echt nodig (behalve dat er dan een naampje staat van de monitor).

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-07 07:50
Terw_Dan schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:18:
Waarom zou je een driver willen voor je monitor? Die heb je toch niet echt nodig (behalve dat er dan een naampje staat van de monitor).
wel s van color profiles gehoord?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sharkzor schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:46:
[...]

wel s van color profiles gehoord?
Die installeer je dan toch gewoon op een plug en play driver. De driver voor een monitor is echt redelijk simpel, sterker nog, je kunt hem gewoon zelf schrijven gezien er bijna niets in die .inf staat.

• Thy King

Thy King

Ruler Of Thy World

Naja, na deze crt voor ongeveer 6 jaar gebruikt te hebben, bleek na installatie van een driver die ergens op een achteraf site stond, dat hij 100 hertz aan kon.. En nog beter beeld gaf dan dat ie al had.. dus drivers zijn (in mijn mening) altijd een pre.

Pagina: 1