[PHP4] Transparant gifs resizen

Pagina: 1
Acties:

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 18:27

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Topicstarter
Ik gebruik een php scriptje voor het resizen van afbeeldingen naar thumbnails. Echter als ik een gif wil resizen gaat het prima, totdat het gifje een transparency heeft. Dan wordt het namelijk zwart.

Iemand een oplossing om te kunnen herkennen of een gifje een transparency heeft of niet?

Alvast bedankt!

Gekkie is a proud member of TheBenny!

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Hangt wel van je GD versie af volgens mij, maar met de volgende functie kom je vast verder:
PHP:
1
imageAlphaBlending();

[ Voor 5% gewijzigd door OkkE op 22-04-2005 11:10 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 20:00
Ik weet niet tot hoe ver je zelf al gezocht hebt in de manuel. Maar kun je niet iets doen met imagecolortransparent() of imagealphablending()?

[ Voor 0% gewijzigd door Sybr_E-N op 22-04-2005 11:18 . Reden: Hoezo traag.... ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Alphablending is toch heel wat anders? Gifs hebben geen alpha channel, en kunnen dus logischerwijs ook geen alphablending ondersteunen. ;)

Edit: Hmm, vreemd, volgens de user comments op PHP.net kan het weer wel.. Dat terwijl er in de documentatie staat dat het een truecolor image moet zijn. :o

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 22-04-2005 11:39 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• OkkE
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

mmmm.. nu je het zegt.. |:(
* OkkE is er vandaag echt niet bij. Net ook al 2 stomme fouten gemaakt.

.edit: grmbl.. nu weet ik het ook niet meer. Het is genoeg, ik wil naar buiten, in het zonnetje zitten met een biertje ofzo. Ik wil niet php-en hier op mn werk. Bleergh.

[ Voor 49% gewijzigd door NMe op 22-04-2005 11:52 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Je zou ook imagemagick kunnen gebruiken als je daar beschikking over hebt. En tot zover ik 't begrepen had is die stiekem nog iets sneller ook.

over imageAlphaBlending:
When saving images for use in transparent overlays like the logo addition mentioned above I've found that it is not succesful with PNG-24, only GIF and PNG-8. I've had great success with PNG-8's.
Van php.net
edit:

* GX geeft okke een witbiertje en een zonnebank

[ Voor 11% gewijzigd door GX op 22-04-2005 11:46 ]

Pagina: 1