Ik heb een abstracte class gemaakt en een aantal classes die deze abstracte class extenden. Binnen deze classes heb ik een een getter en setter methode (__get, __set) gemaakt die de verschillende attributen kunnen setten dan wel ophalen.
Wat ik nu wil is dat als je een attribuut wat niet binnen de class bestaat probeert te setten (of getten) dat er dan een exception wordt gegooid of dat alle foutmeldingen in ieder geval worden verwerkt (dus dat je die Notice-errors niet krijgt te zien) Ik werk namelijk met error_reporting op e_all en dan wil je die dingen ook graag netjes in je code hebben afgevangen
Met het gebruik van
krijg je alleen de attributen van de child class terug
(daar wordt deze funtie aangeroepen) maar niet de attributen van de parent class die wordt extend. Aangezien hier veel meer attributen instaan wil ik daar ook graag over kunnen beschikken.
Misschien een beetje onsamenhangend verhaal (
) maar als het mogelijk is om alle aanwezige attributenop te vragen zou je hier een controle op kunnen loslaten en kun je bij evt niet bestaande attributen een exception gooien.
iemand hier misschien ook ervaring mee die het wil delen of interessante gedachten erover heeft?
Wat ik nu wil is dat als je een attribuut wat niet binnen de class bestaat probeert te setten (of getten) dat er dan een exception wordt gegooid of dat alle foutmeldingen in ieder geval worden verwerkt (dus dat je die Notice-errors niet krijgt te zien) Ik werk namelijk met error_reporting op e_all en dan wil je die dingen ook graag netjes in je code hebben afgevangen
Met het gebruik van
PHP:
1
| get_object_vars($this) |
krijg je alleen de attributen van de child class terug
Misschien een beetje onsamenhangend verhaal (
iemand hier misschien ook ervaring mee die het wil delen of interessante gedachten erover heeft?