Toon posts:

Mpeg1 => Mpeg2 => DVD => zwart wit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een aantal mpeg1 files, deze heb ik via de standaard NTSC waardes omgegooid in Mpeg2 bestanden, zodat ik ze met Tmpgenc kom branden als dvd files.

Alles ging prima, en ik heb 1 vaste resolutie aagehouden (352x240)
Na het testen van de dvd files was alles nog perfect en in kleur.
Ik brand hem op dvd als video dvd, en op de standalone dvd zijn de kleuren ineens zwart wit, en het beeld trilt nogal.

Beetje vreemd vind ik want op de pc was alles nog netjes.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doet?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:24

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:02:
Ik had een aantal mpeg1 files, deze heb ik via de standaard NTSC waardes omgegooid in Mpeg2 bestanden, zodat ik ze met Tmpgenc kom branden als dvd files.

Alles ging prima, en ik heb 1 vaste resolutie aagehouden (352x240)
Na het testen van de dvd files was alles nog perfect en in kleur.
Ik brand hem op dvd als video dvd, en op de standalone dvd zijn de kleuren ineens zwart wit, en het beeld trilt nogal.

Beetje vreemd vind ik want op de pc was alles nog netjes.
Wie kan mij vertellen wat ik fout doet?
als ik dit zo lees, vermoed ik dat je TV geen NTSC aankan.. is het al een beetje ouder model?

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
5 jaar denk ik..

Het standaard dvd formaat is dat PAL of NTSC? kan ook dat ik dus verkeerd gekozen hebt en dat PAL het is?

En de door mij gebruikte resolutie is dat een goede? 352x240

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
NTSC is de standaard in amerika, hier is het PAL-B (of PAL-G). Als je het nogmaals probeert maar dan met PAL werkt het waarschijnlijk wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
dank je wel
ik lees net dat ik dan de resolutie op: 352x288 moet gooien..
Als ik hem zo laat.. 352x240.. gaat het dan ook werken?

klopt dit?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 11:12 ]

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-08 08:41
Gaat denk ik wel gewoon werken hoor...

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:26
Het omzetten van NTSC naar PAL is nog niet zo eenvoudig. Bovendien gaat de kwaliteit dan vaak zichtbaar achteruit.

Als je de video omzet van NTSC naar PAL (dus van 29,97 of 23,976 naar 25 fps en de genoemde resolutie aanpassen), krijgt de video een kortere duur. Als je de originele audio dan invoegt, lopen beeld en geluid niet meer synchroon. Ook het geluid zul je dan dus moeten aanpassen.

Het handigste is toch echt je NTSC DVD afspelen op een NTSC compatible DVD-speler en TV. Op je huidige TV en DVD speler zou je eens kunnen proberen een ander signaal in te stellen. Soms heb je dan wel kleur ipv zwart wit. Als je nu bijvoorbeeld een SCART kabel gebruikt en het signaal op RGB hebt ingesteld, dan kun je proberen dit te veranderen in een composiet signaal.

Verwijderd

Topicstarter
nouw het is gelukt.
via het programma: 4U AVI MPEG Converter ... keb niets hoeven aan te passen, het programma deed alles zelf. Op de tv was ook alles in kleur en synchroon!.
Pagina: 1