[XP] installatie lukt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Ik had onlangs xp pro opnieuw op mijn pc gezet. Nog geen servicepacks geinstalleerd en ik had geen problemen. Vanmorgen startte ik m'n pc weer op en op het moment dat er een laadscherm moet verschijnen komt er een scherm met een foutmelding:

"Windows kan het bestand c:/Windows/system/config/system (ongeveer dit ik weet niet of het precies zo was). Dit het ik wel eens eerder meegemaakt en ik wist dat xp het niet meer ging doen. Over de oorzaak valt niet veel te zeggen en dat is ook mijn probleem niet.

Want toen ik de pc bootte vanaf mn xp cd en xp pro weer wilde gaan installeren bleef de installatie steeds vast zitten bij het moment waar de setup gaat zoeken naar de oude windows bestanden.
Ik heb dit meerdere malen geprobeerd en hij liep gewoon steeds vast (heb zelfs een een uur gewacht)

Ik heb nog geprobeerd om xp te herstellen (via "R" bij installatie) maar hier bij liep hij ook vast op het moment dat je het installatienummer moet invoeren. Ook systeemherstel via F2 helpt ook niet.

Edit* nog even mijn specs:
amd 64 3000+
msi k8n neo platium
160 gb sata
xfx 6600 gt agp
512 mb pc3200

Wie weet er een oplossing voor dit probleem? En is het mogelijk je harde schijf compleet te formatteren via je bios?

[ Voor 6% gewijzigd door Vini op 22-04-2005 09:37 ]

BF2 stats

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Je zou kunnen booten met een ouderwetse Windows 98 bootflop. Of als je er de beschikking over hebt met bijvoorbeeld Partition Magic ofzo booten. Ik heb voor dergelijke gevallen altijd een Bart's WinPE cdtje bij me, waarin o.a. Ghost en PM8 verwerkt zitten. Is echt ideaal voor dit soort gevallen.

Verwijderd

schijf formateren doe je meestal niet via de bios
probeer gewoon de format optie te gebruiken die bij de install van win xp zit en lukt dan niet download dan een bestand van de HD fabrikant en zet dat op floppy om je HD te low lvlen

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-01 12:54
Format optie kan dus niet meer, dat bereikt hij niet.

BF2 stats