Toon posts:

[98] 2 Netwerkadapters probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb een Windows 98 bak met een:
- 3Com netwerkkaartje
- W-LAN USB Adapater

Deze zijn nu samen geïnstalleerd, maar ik wil alleen de W-LAN gebruiken. De W-LAN staat perfect ingesteld, alleen kom ik maar niet op internet. Volgens mij is dit het conflict met het 3com kaartje. Ik heb deze al proberen uit te zetten in Apparaatbeheer of te verwijeren in Netwerkomgeving, maar dan loopt de computer gewoon VAST. En het enigste wat ik dan nog kan doen, is een harde reset.

Zou iemand mij misschien een beetje op weg kunnen helpen? Hartstikke bedankt in ieder geval!!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Heb je al gekeken of het internet werkt wanneer je het 3Com kaartje uit je PC hebt gehaald? Als het dan nog niet werkt weet je dus of het echt aan een conflict ligt tussen de 2 componenten of dat er iets anders aan de hand is.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Dit is voor mij een vrij bekend probleem, mits je als internet provider Chello hebt. Het enige wat je hoeft te doen is de nieuwe netwerkkaart binden aan je modem. Dit kan door in de adresblak van je explorer een adres te typen. Deze komt uit op de inlog scherm van chello, en vervolgens kan je daar je nieuwe kaart instellen.

Dus ga naar chello.nl wanneer je de nieuwe kaart in je PC hebt gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de netwerkkaart eruit getrokken, en nu kan ik wel op het netwerk en internetten zonder probleem. Het was dus de netwerkkaart die het tegen hield. Helaas, ik heb geen Chello :)

Weten jullie misschien een manier, naast mijn manieren om toch die netwerkkaart erin te houden, maar dat deze niet actief is?

Bedankt voor de tips!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Zomaar een idee, maar stop hem nu is in een ander PCI slot en probeer hem daarna nog is uit te schakelen in apparaatbeheer. Loopt hij dan nog vast?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm moet ik 'm weer open slopen, maar ik zal zo eens proberen!
Pagina: 1