Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Virussen in Exchange database met Stinger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met stinger een domain controller gescand. Nu heb ik in de exchange database een aantal virussen gevonden. Maar hoe kan ik deze verwijderen ? (Stinger lukt dit niet)

Op de server staat Symantec antivirus Server, deze vind deze virussen uberhaupt niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.clooser.nl/download/naamloos1.bmp

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 09:27 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Volgens mij is het niet de bedoeling dat je de Exchange map met een reguliere virusscanner of tool scant in the first place. Je moet namelijk altijd de Exchange map excluden in zo'n geval. Ofwel, gebruik een scanner die voor Exchange bedoeld is.

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

Misschien kan je hier iets mee?
linkje

msdn.microsoft.com
zoeken op -> exchange database virusscan :)

[ Voor 23% gewijzigd door littledreamer op 22-04-2005 09:37 ]

• littledreamer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08 14:44

littledreamer

Dingen enzo!

@ TS : Nog iets verder gekomen?

Verwijderd

Topicstarter
eigenlijk niet nee

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:11

Pogostokje

* twiet *

Dat is mooi, dat je niet verder bent gekomen. :)
Want de exchange database moet je nooit zo scannen. En zeker niet repairen. Het is een binary opslag van de mail en daar zullen, volgens de chaos theorie, uiteindelijk vanzelf een keer hashes in staan die voor een virus worden aangezien. Als je maar lang genoeg wacht zul je ook ooit een keer het wilhelmus tegen komen. :)

Om je exchange database te scannen zul je een tool moeten gebruiken die IN de databasefiles kijkt en daar de mailboxen kan zien om daar te scannen. Stinger is dat niet. Maak je er dus niet druk om en exclude die dirs ... en repair of delete daar niks.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Je moet een exchange aware antivirus hebben zoals mcafee groupshield of sybari antigen of symantec antivirus voor exchange. Nooit maar dan ook nooit je exchsrvr en subfolders scannen met een file level antivirus, daar kan je database stuk van gaan en je zult ook de meest bizarre problemen zien. Zie ook de eerder geposte link.
Pagina: 1