[2000] Explorer start niet automatisch door prismsvr.exe*

Pagina: 1
Acties:

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 19:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb net een nieuwe pc, ff w2k server geinstalleerd. Tijdens het updaten van de updates en sp4 heb ik software lopen installen, het duurde nogal lang namelijk ;-)

Nu het volgende probleem, de explorer.exe start niet meer automatsch op. Ik heb het register gechecked, daar staat netjes shell=explorer.exe. expolrer.exe bevind zich in de winnt directory, klopt allemaal lijkt me....

Iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Na het aanloggen en de userinit moet ik nu handmatig via taskmanager explorer opstarten, dit werkt wel maar is niet ideaal natuurlijk...

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is dit na iedere reboot of alleen na de installatie eenmalig ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
een blijvend probleem, heb inmiddels al 5x opnieuw gestart....

/edit >> ook save mode eens gestart maar geen verschil.

[ Voor 33% gewijzigd door ocdaan op 22-04-2005 10:20 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:19
Ook geen gekke meldingen? Had gisteren bij iemand die een IE6 update had binnengesleurd via auto-update met Windows XP dat explorer ook niet meer wou starten, omdat die update een stel DLL files had weggeflikkerd. Na kopieren uit dllcache deed alles het weer, maar toch vervelend. Een tweede installatie van die hotfix zorgde niet voor problemen.

Verwijderd

systeem herstel al geprobeerd? (die zit toch ook in 2k?)

en anders ff windows setup en dan herstellen.

denk dat het zowel zal lukken.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Nope, geen meldingen, alles lijkt prima te werken, alleen geen explorer shell.

Na kopieren uit dllcache deed alles het weer

Hmmm, die dllcache heeft inmiddels 1237 bestanden, heb dus geen idee welke ik terug (waarheen?) zou kunnen zetten.

w2k heeft geen systeem herstel zover ik weet ;-)

idd, de setup ff draaien zou kunnen helpen. Kan je dan een herstel doen? want k'heb inmiddels alle updates, software en sp's al geinstalleerd...

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Om hier nog ff op terug te komen,

Ik heb een 2e install gedaan op dezelfde pc, eerst dacht ik dat ik zelf de oorzaak was van het probleem... (tijdens sp proggies installen)

Maar na de windows install heb ik de drivers geinstalled en toen trad hetzelfde probleem op. Na aanloggen blijft het scherm zwart. Userinit.exe en explorer.exe draaiden in het geheugen. maar ik zag ook dat er een vaag process draaide, namelijk de 'prismsvr.exe'. Als ik deze kill start de explorer verder en komt de desktop tevoorschijn.

Het blijkt te worden geinstalleerd door/met wireless lan drivers. Heeft iemand hier ervaring mee? oplossing? alternatieve drivers mss?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Dit begint te lijken op een beveiligingsprobleem. Kijk eens naar de stickies van Beveiliging & Virussen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Volgens Google is het een configuratie-tool voor je PRISM Wireless Lan kaartje. Om er zeker van te zijn dat dit echt geen malware zou kunnen zijn, kan je het bestand even scannen op Jotti's online malware scan. :)

Signature

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
//edit, ok, zal eens kijken als er een nieuwe versie van die software beschikbaar is, mss bied dat uitkomst...

Ja, idd, die indruk krijg je wel maar het komt van de orginele Dell install CD af. Niet dat die geen mallware oid kan bevatten maar kan er niet erg vrolijk van worden.

Als ik via google zoek zie ik allerlij lijsten van spyware programma's waar 'prismsvr.exe' in voor komt. Maar verder staat er niets uitgelegd specifiek over 'prismsvr.exe'.

Als ik hier op got zoek krijg ik weinig resultaat en wat ik vind is hetzelfde als ik hierboven beschrijf.

Nou ja, er valt wel mee te werken, mss dat ik over een tijdje nog iets kan vinden....

iig dank voor je input ,mr. Liu!

[ Voor 12% gewijzigd door ocdaan op 29-04-2005 15:48 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [2000] de titel. Dat zien we graag in Windows Operating Systems, zoals je in Windows Operating Systems - Policy kan lezen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Ik ben sorry ;-)) maar Thanx

Net trouwens ff die prismsvr.exe verwijderd maar daarna had ik dus geen netwerk verbinding meer, dan maar ff zoeken naar een nieuwe versie.....

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
ocDaan schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:06:
Ik ben sorry ;-)) maar Thanx

Net trouwens ff die prismsvr.exe verwijderd maar daarna had ik dus geen netwerk verbinding meer, dan maar ff zoeken naar een nieuwe versie.....
De reply van Pasta gelezen? ( [rml]pasta in "[ 2000] Explorer start niet automatisch d..."[/rml] )

Geen netwerkverbinding als je 'm wegpleurt kan wel kloppen dan ;)

Kortom: Heb je een wireless verbinding in die PC zitten gebaseerd op een Prism chipset?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk anders even naar waar in je registry die prismsrvr.exe precies gestart wordt - ik gok onder HKLM\Software\Microsoft\Windows NT\Winlogon\Userinit - of iets dergelijks.

Als je (na een grondige backup) die key daar weghaalt, en je laat dat programma prismsvr.exe opstarten in de 'startup' werkt het misschien beter? :)

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
DJSmiley schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:04:
[...]

De reply van Pasta gelezen? ( [rml]pasta in "[ 2000] Explorer start niet automatisch d..."[/rml] )

Geen netwerkverbinding als je 'm wegpleurt kan wel kloppen dan ;)

Kortom: Heb je een wireless verbinding in die PC zitten gebaseerd op een Prism chipset?
Ja, gelezen maar ben stellig van overtuigd dat het geen mallware is oid. Het gaat om een schone install namelijk ;-)

Die wireless zit extern (USB) in zo'n goedkoop plastic apparaatje waar Dell op staat.

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Topicstarter
Heb net ff in het register gezocht maar kan zo niet vinden waar die 'opstart regel' nu staat. Ik moet nu naar huis, kijken morgen nog wel ff

groet!
Pagina: 1