Toon posts:

[STRUTS] Gek als ik het niet gebruik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste proggers,

de laatste tijd ben ik steeds meer bezig met java en jsp. Bijna alle artikelen op internet gaan over struts. Nu heb ik een aantal artikelen gelezen en heb zelf mijn vraagtekens bij struts. Het kan zijn dat ik het idee niet door heb hoor. Maar ik heb het idee dat struts zorgt voor onnodige complexiteit.

Wanneer ik pagina's maak gebruik ik standaard beans om mijn applicatiemodel in bij te houden. jsp's voor de view en servlets of jsp voor de controllers. Alles werkt snel eenvoudig.

Wanneer ik kijk naar struts doet dit naar mijn idee hetzelfde alleen heb je er alleen maar extra werk aan en wordt het onoverzichtelijker. Je maakt alsnog je controllers servlets of classes, alsnog je jsp's voor de view en alsnog je beans voor het model. Maar je moet ook een xml aanleveren om het geheel aan te sturen.

Zijn er mensen die zich in deze gedacht kunnen vinden of ben ik gewoon gek als ik niet aan struts wil?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Struts is mij te ingewikkeld. Op mijn werk maken we gebruik van het tapestry-framework. Daarmee houd je de UI in de business-logica volledig gescheiden. Je kan een webdesigner de UI laten maken terwijl jij je als programmeur concentreert op de inhoud.

Behalve tapestry gebruiken we sinds een paar weken ook hibernate voor de database-toegang. Ik ben nog in de probeeer-fase, maar het is veelbelovend. Het maakt dat je je nog meer op je code kunt concentreren, zonder je erg druk te hoeven maken hoe je je persistentie regelt.

Siditamentis astuentis pactum.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Zo gek als een deur :+

Het ligt maar net aan je toepassing. Als een redelijk omvangrijke webapplicatie moet gaan bouwen in een nogal dynamische omgeving (veel wijzigingen), dan ja... dan ben je gek om geen struts te gebruiken. De scheiding tussen je presentatie logica en je business logica is dan _uber_ belangrijk en je krijgt dan een plugable interface..

Als je een kleine applicatie hebt, wordt het natuurlijk wel een ander verhaal.

Overigens is het opzetten van een STRUTS applicatie best wel heel erg simpel en wordt er een hoop voor je geregeld (bescherming tegen HTML code injection, automagisch je HTML forms vertalen naar je beans, etc, etc). Uiteindelijk je moet je toch ook je servlets e.d. registreren in de web.xml, kan je het net zo goed doen in de struts-config.xml

Maar goed.. ik ben dan ook nogal pro-struts :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Er zijn verder genoeg andere alternatieven. Persoonlijk ben ik niet zo gesharmeerd van Struts vanwege zijn logheid en vreemde eisen aan het ontwerp. Er zijn 150 (geloof ik) alternatieve MVC frameworks voor Java, dus voor ieder wat wils.

Op dit moment werk ik zelf met Maverick en met een klein laagje erop werkt het best ok. In de toekomst moeten we wel naar iets anders gaan kijken aangezien er niet druk aan Maverick wordt ontwikkeld en je dus snel vastzit aan de grens van zijn kunnen. Persoonlijk vind ik Spring-MVC wel aardig en JSF staat ook op het programma.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04

Standeman

Prutser 1e klasse

Alarmnummer schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:48:
Er zijn verder genoeg andere alternatieven. Persoonlijk ben ik niet zo gesharmeerd van Struts vanwege zijn logheid en vreemde eisen aan het ontwerp. Er zijn 150 (geloof) ik alternatieve MVC frameworks voor Java, dus voor ieder wat wils.

Op dit moment werk ik zelf met Maverick en met een klein laagje erop werkt het best ok. In de toekomst moeten we wel naar iets anders gaan kijken aangezien er niet druk aan Maverick wordt ontwikkeld en je dus snel vastzit aan de grens van zijn kunnen. Persoonlijk vind ik Spring-MVC wel aardig en JSF staat ook op het programma.
Struts is inderdaad nogal gehyped naar mijn mening.. alleen jammer dat ik nooit te tijd heb / neem om de concurrentie te bekijken.

@TS
Bedoel je eigenlijk specifiek Struts of het MVC pattern??

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.