verschil in kwaliteit BNC kabels?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
vandaag heb ik mijn nieuwe monitor binnengekregen (450 pro) met BNC aansluiting. Nu heb ik van verschillende bronnen vernomen dat die BNC kabels nogal prijzig zijn (tussen de 50 en 85 piek oid)
Ik ben naar een speciaalzaak gegaan voor zo'n kabel. Deze kostte daar slechts 30 piek. Mijn vraag is dan ook of het misschien wat zou kunnen uitmaken, of is een BNC kabel een BNC kabel?

Verwijderd

Kabel=kabel, BNC=BNC.

Let er alleen wel op dat er 'kwaliteits' snoer wordt geleverd, niet van dat okkiewokkie spul wat na twee keer aansluiten uitelkaar dreigt te vallen.

• MJC
mmm, ik heb namelijk wel es horen zeggen dat bijvoorbeeld doorluskabeltjes van videokaart naar additional kaart wel es kunnen verschillen in kwaliteit...

Verwijderd

Zijn die BNC kabels nou veel beter dan een gewone D-SUB kabel ??

ik ben namelijk ook wel van plan om zo'n kabel te kopen, maar alleen als het nuttig is ja, want ze zijn best prijzig (80,- ofzo)

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Maakt nauwlijks verschil. Je moet echt een vergoot glas nemen om het te zien. (bij wijze van spreke ;) )
Ik heb zelf een Eizo F56 (van de baas :) ) die heeft ook dual aansluiting. Daar heb ik 2 PC's aan, 1 via BNC en 1 via D-SUB. Er is geen verschil....
Niet doen dus!

Verwijderd

In hogere resoluties zie je wel degelijk een duidelijk verschil.

Kijk gewoon even na de dikte en afscherming van de kabel. Als het eruit ziet als spagetti, dan laat je 't ding gewoon liggen :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik zie op mijn bakkie met 1600x1200@75 verdomde weinig verschil. Nou moet ik zeggen dat ik zowel een goeie D-SUB kabel als een goede BNC kabel heb gebruikt. Zodra er een ranzige D-SUB kabeltje tussen wordt geplaatst is er wel een verschil te zien. Maar mijn D-SUB kabel (van ca. 30,=) is van uitstekende kwaliteit. En wellicht zal mijn G400 ook het nodige bijdragen aan een betere signaalkwaliteit dan de gemiddelde videokaart.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• MJC
Papillon , you got a point there.

Ik heb een creative geforce ddr, en die dingen staan niet echt bekend om de geweldige 2d beeldkwaliteit.
(kleine zwarte letters op witte achtergrond, beginnen wazig te worden op 1600x1200 (85hz) )

• MJC
btw, klopt het trouwens dat de 450 pro aan de buitenkant wat scherper is dan in het midden?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Er is wel degelijk verschil tussen BNC&BNC alleen merk je dat pas als je langere kabels gaat gebruiken(zoals bij elke kabel).
Mantel en kern zijn bij de duurdere kabels gewoon beter.

greetz Jur.

• Tassadar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-08 10:09

Tassadar

l33t h4x0r :)

Hmm.. Jur was me net voor...

Het is inderdaad zo dat BNC kabels op de grote afstanden significant minder signaalverarming hebben dan D-SUB. Dat is het grote voordeel. Op de korte afstanden heeft D-SUB nog nauwelijks genoeg signaalverlies om het verschil te kunnen waarnemen.

• MJC
kan het ook zo zijn dat een slechte BNC kabel een brakker beeld geeft dan een D-Sub kabeltje?
Pagina: 1