Toon posts:

[XP] Achtergrond niet te veranderen na spyware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nu heb ik last gehad van spyware die mijn achtergrond (desktop) veranderde in een blauw scherm met een melding.
nu heb ik deze met veel pijn en moeite weggekregen.. maar het zit toch nog niet helemaal goed.
wanneer ik rechterknop doe en dan bureaubladeigenschappen doe heb ik maar twee tabbladen (dus niet diegene die ik nodig heb om een desktopplaatje te veranderen)

ook kan je op een plaatje klikken en dan rechterknop en zeggen dat dat de achtergrond moet worden. (dit kan ik wel zien, maar er gebeurt niks)

voor de rest heb ik ik alleen even op tweakers gezocht maar daar kan ik niks erover vinden.. hebben julie nog tips of truucs ?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je nog eens een keer een spyware scan moet doen :)
Welke scanner gebruik je? en gebruik eens scanners die je niet hebt gebruikt :)

Verder is het misschien handig om een Hijathislog te plaatsen, want ik denk dat je nog steeds spyware op je pc hebt staan.
ik denk eigenlijk dat dit daarom ook beter in BV past :)

Wauw, een sig!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Zou je zoals outerspace al opmerkt iet preciezer willen zijn over wat er precies allemaal aan de hand is? Zonder te weten welke spyware, welke tools je hebt gebruikt om te scannen/removen?

die tabbladen kunnen met groepsbeleidobjecten weggehaald zijn, wat me uiteraard in dit geval onwaarschijnlijk lijkt. Misschien zou je eens met bijvoorbeeld tweakui kunnen proberen ze terug te krijgen? Denk wel dat dat het wel kan.... Vul in ieder geval even je startpost aan en lees Algemene gedragsregels (Netiquette) nog even door :) Ook Beveiliging en Virussen - FAQ levert misschien veel nuttige info. Ik laat het topic nog even in WOS staan. De dingen die verdwenen zijn maken deel uit van het besturingssysteem. Heb je bijvoorbeeld ook service pack 2 al eens opnieuw geinstalleerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters