Voor een toelatingsopdracht van een Hogeschool staat het volgende:
- Maak een typografische collage,
Uitgangspunt is een zelfportret. Een typografisch zelfportret.
Neem een aantal woorden/teksten die jou typeren.
Het is niet alleen belangrijk dat de woorden op jou slaan, maar ook dat de typografie daarbij aansluit in lettertype en grootte.
Het gaat het om plaatsing van de letters ten opzichte van elkaar.
Gebruik voor deze collange typografie uit kranten en tijdschriften.
Zoek naar een ordening op het blad.
Je kunt gewoon je naam in een divers soort typografie omwerken, of typerende eigenschappen van je typografie. Het kan een fragment zijn uit je lievelingsgedicht, een quote van jezelf etc.
----
Ik vond het persoonlijk wat onduidelijk...
Dus als ik het goed begrijp mag ik alleen letters gebruiken, geen kleuren of afbeeldingen?
"Gebruik voor deze collange typografie uit kranten en tijdschriften."
Zouden ze daarmee bedoelen dat ik alleen de lettertypen mag gebruiken die in tijdschriften en kranten worden gebruikt?
Wie opheldering voor mij heeft is uiterst welkom!
- Maak een typografische collage,
Uitgangspunt is een zelfportret. Een typografisch zelfportret.
Neem een aantal woorden/teksten die jou typeren.
Het is niet alleen belangrijk dat de woorden op jou slaan, maar ook dat de typografie daarbij aansluit in lettertype en grootte.
Het gaat het om plaatsing van de letters ten opzichte van elkaar.
Gebruik voor deze collange typografie uit kranten en tijdschriften.
Zoek naar een ordening op het blad.
Je kunt gewoon je naam in een divers soort typografie omwerken, of typerende eigenschappen van je typografie. Het kan een fragment zijn uit je lievelingsgedicht, een quote van jezelf etc.
----
Ik vond het persoonlijk wat onduidelijk...
Dus als ik het goed begrijp mag ik alleen letters gebruiken, geen kleuren of afbeeldingen?
"Gebruik voor deze collange typografie uit kranten en tijdschriften."
Zouden ze daarmee bedoelen dat ik alleen de lettertypen mag gebruiken die in tijdschriften en kranten worden gebruikt?
Wie opheldering voor mij heeft is uiterst welkom!