Toon posts:

Monitor ontvangt geen signaal: 800 * 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmorgen,

Ik heb al een paar dagen last van mijn monitor, toen ik laatst een spelletje aan het spelen was.
Probeerde ik de resolutie eens aantepassen na dat ik er achter kwam dat ik maar 15 fps had.
Ik probeerde eerst 1024 * 786, en daarna 800 * 600; in eens krijgt mijn Monitor geen signaal meer.
En kan ik alleen nog maar via Ctrl + tab, Ctrl + Alt + Delete naar mijn Windows Xp komen.

Ik heb mijn computer op nieuw opgestart, en ging even kijken of ik weer het zelfde probleem kreeg.
Nu direct bij het opstarten van het spel, stopt de boel er mee, en begint mijn Monitor licht te knipperen.

Ik heb al geprobeerd om de drivers van mijn Videokaart te updaten, maar dit verhelpt mijn probleem verder niet.
Ook bij andere spellen heb ik het zelfde probleem wanneer de resolutie op 800 * 600 staat.

Ik heb deze Videokaart:
Geforce FX 5200 128 MB
Bios versie: 4.34.20.27
DirectX: 9.0

Ik heb deze Monitor:
Acer AL1713 (17")

Herkent iemand dit probleem, en weet dit te verhelpen.
Help me dan Alsjeblieft.

Alvast bedankt,
Joris

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

de ingestelde resolutie wordt meestal in een config file opgeslagen door het spel.
Welk spel betreft het hier?? Dan weet iemand misschien waar dat bestand staat.
Bij sommige spellen kan je met een apart programmatje de resoluties aanpassen.

Het spel deinstalleren, de map weg te gooien, en opnieuw installeren kan ook helpen.

Dat je monitor geen beeld geeft komt omdat je videokaart een signaal uitgooit wat je monitor niet aankan. meestal heeft dat met de verkeerde refreshrate te maken.

Wat me trouwens aan een andere oplossing doet denken.
Bij de nvidia driver kan je bij direct3d spellen instellen bij de instellingen van je videokaart dat hij bepaalde frequenties/refreshrates niet mag gebruiken. speel hier eens mee.

Verwijderd

Topicstarter
Bij het eerste spel ging het om Darwinia.
Bij het tweede spel gaat het om Neighbours From Hell.

Bijde spellen slaan geen instellen op in een file :p

Ik heb ook even gekeken naar wat je vertelde, ik kon dat niet direct vinden.
Ik heb daarna nog even gekeken of Windows Xp er zelf ook vreemd op gaat doen wanneer ik mijn resolutie op 800 * 600 zet.
Dan doet hij presies het zelfde.

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 22:34
Wat doet 800*600 onder windows?

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Verwijderd

Topicstarter
Zwart Scherm -> Knipperend monitor licht.
Conclucie, Videokaart gooit de boel weer dicht.

Edit
Is er niet iemand die dit probleem ook eens gehad heeft?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 01:18 ]

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
hoe oud is die monitor van je?

knipperend lampje nadat je de resolutie veranderd hebt, kan maar 2 dingen betekenen

a] Resolutie te hoog (onwaarschijnlijk :P )
b] refresh rate te hoog <-- moet em zijn..
(vernieuwings frequentie van het beeld)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor is nog geen jaar oud, die heb ik vorig jaar november gekocht bij Norrod.
Die refreshrate zal het nog wel eens kunnen zijn, maar ik heb al geprobeerd om hem op 60Hrtz te zetten en 800 * 600, maar dat wil ook niet :s

Verwijderd

Topicstarter
Kickje :X

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik heb het gehad bij battlefield, ik gebruikte reforce, een programma dat de minimum refreshrate per resolutie aanpast.

dit zorgt dat wanneer een applicatie (bijv een spel) van reso wisselt, dat mijn monitor niet op 60 hertz staat te knipperen.

helaas zijn somige programmeurs dom of lui, en ondersteunen geen andere resoluties.
zo heb ik met battlefield1942 gehad dat ik in een filetje van het spel handmatig de refreshrate moest opkrikken naar waar ik mijn monitor met reforce had ingesteld

zo had ik hem met reforce voor de reso 1024*768 ingesteld op 85hz, en heb dat dus ook in het textfiletje moeten veranderen van 60 naar 85 voordat het werkte.

wat ook had gekunt wanneer ik het textfiletje niet kon vinden was dat ik met dezelfde reforce (te downloaden op guru3d.com) ik de refreshrate forceerde naar 60hz.

ik denk dat dit laatste jouw ook wel eens kan helpen

trouwens, in tegenstelling van wat veel mensen hierboven zeggen, ligt het uigaan van je monitor NIET aan je videokaart, maar aan de monitor.

de monitor ondersteund blijkbaar een bepaalde instelling van de videokaart niet, en gaat daarom in standby mode

om het op te lossen dient de software aangepast te worden, zodat de videokaart een signaal stuurt wat WEL begrepen word door de monitor..

hoogst waarschijnlijk dus gewoon een softwareprobleem.

enneuh.. in windows je reso of refreshrate aanpassen heeft geen zin, want wanneer het spel gestart word dan veranderd het spel de instellingen net zo hard weer

[ Voor 27% gewijzigd door BasieP op 24-04-2005 23:02 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:00:
ik heb het gehad bij battlefield, ik gebruikte reforce, een programma dat de minimum refreshrate per resolutie aanpast.

dit zorgt dat wanneer een applicatie (bijv een spel) van reso wisselt, dat mijn monitor niet op 60 hertz staat te knipperen.

helaas zijn somige programmeurs dom of lui, en ondersteunen geen andere resoluties.
zo heb ik met battlefield1942 gehad dat ik in een filetje van het spel handmatig de refreshrate moest opkrikken naar waar ik mijn monitor met reforce had ingesteld

zo had ik hem met reforce voor de reso 1024*768 ingesteld op 85hz, en heb dat dus ook in het textfiletje moeten veranderen van 60 naar 85 voordat het werkte.

wat ook had gekunt wanneer ik het textfiletje niet kon vinden was dat ik met dezelfde reforce (te downloaden op guru3d.com) ik de refreshrate forceerde naar 60hz.

ik denk dat dit laatste jouw ook wel eens kan helpen

trouwens, in tegenstelling van wat veel mensen hierboven zeggen, ligt het uigaan van je monitor NIET aan je videokaart, maar aan de monitor.

de monitor ondersteund blijkbaar een bepaalde instelling van de videokaart niet, en gaat daarom in standby mode

om het op te lossen dient de software aangepast te worden, zodat de videokaart een signaal stuurt wat WEL begrepen word door de monitor..

hoogst waarschijnlijk dus gewoon een softwareprobleem.

enneuh.. in windows je reso of refreshrate aanpassen heeft geen zin, want wanneer het spel gestart word dan veranderd het spel de instellingen net zo hard weer
Okee dank je wel, ik zal dat programma even proberen.
En ik zit ook even wat met de drivers te kloten, ik heb namenlijk dit voor mijn formatatie nooit tegen gekomen.

Ik laat het wel even horen, als het me gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Super, dat is inderdaad een goede oplossing!
Overigens heb ik ook nieuwe Driver's geïnstalleerd, en nu ziet mijn Computer ipv 2 monitoren, 1 monitor. En dat is goed ;) haha

Dank je voor je hulp!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
np daar is got voor :)

weet nog dat ik er zelf ook behoorlijk wakker van heb gelegen (bij wijze van spreken)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:05:
np daar is got voor :)

weet nog dat ik er zelf ook behoorlijk wakker van heb gelegen (bij wijze van spreken)
Haha O+
Pagina: 1