Ik heb sinds kort een website bij een hoster. Maar binnen de kortste keren kom ik erachter dat ik geen recordcount kan op vragen: ik krijg -1 terug. Ik ben dus meteen gaan zoeken naar de oorzaak van de -1 en krijg snel het inzicht dat het cursortype daarmee te maken heeft. Ik heb toen gecontroleerd welk cursortype dan aan de recordset zit (gewoon uit laten responsen) en daar blijkt 0 uit te komen, terwijl ik toch echt 1 meegeef als cursortype. Ik dus mailen naar de hoster:
Mijn vragen:
Het antwoord dat ik hierop kreeg is het volgende:Ik gebruik ergens een recordset die ik met cursortype 1 en locktype 3 open. Ik wil graag van de recordset de RecordCount methode aanroepen om het opgehaalde aantal records te krijgen, maar ik krijg -1 terug. Ik heb precies dezelfde code op mijn eigen PC (IIS 5.1 en MSSQL Server 2000) draaien en daar geeft hij WEL het juiste aantal records. Ik heb al op Internet (en ja, ook in de faq van jullie site) gezocht naar een mogelijke oplossing, maar ik kom alleen maar uit op oplossingen waarbij gezegd wordt dat de cursortype en locktype dan anders moeten staan. Dat heb ik allemaal al geprobeerd, maar ik krijg er geen enkele beweging in. Heb je enig idee waar ik de oplossing nog in kan vinden?
Ik ben verder gaan zoeken hier op GOT en kwam nog dit topic tegen. Daaruit blijkt dus dat zonder DSN op een of andere manier je een locktype moet gaan setten en met een DSN niet.Het ligt er waarschijnlijk aan dat je niet genoeg rechten op een shared MS-SQL. Het heeft ook beperkingen op een shared server.
Mijn vragen:
- Wat is er waar van het verhaal over de DSN-en?
- Komt het voor dat hosters het verbieden om een flauw iets als een cursor- en locktype te veranderen?
- Mocht het echt zo zijn dat ik dit niet meer kan gebruiken (wat me ERG vreemd lijkt), dan zal ik wel wat aanpassingen in mijn script maken, maar ik vind dat dat eigenlijk niet nodig moet zijn. Hoe is jullie mening over het aanpassen van scripts omdat de hoster bepaalde (standaard)bewerkingen niet ondersteunt?
[ Voor 29% gewijzigd door bdgroot op 22-04-2005 12:46 ]
Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.