The Idea is not to arrive at the grave, safely in a well preserved body, but to slide in sideways at 400 miles an hour screaming of pure joy
Dat is bij ook zo.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Verwijderd
Ik had de mijne laatst ook verlengt, waardoor ik ook het effect kreeg dat hij maar half brande.
Is geftixt door het even terug uit te draaien... verleng draad er tussne uit.
Verlengen van de draden is af te raden, omdat daarmee de frequentie eigenschappen van de buis veranderen, en deze van belang zijn voor een goede werking van de ccfl.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Enige wat nog oorzaak kan zijn is dat wanneer je de inverters wisselde: dat je dan ook de voeding wisselde: zorg ervoor bij testen dat je alleen de CCFL wisselt: dan sluit je defect in voeding van de invertor ook uit.
Gelukkig zijn hedendaags CCFL makkelijk en goedkoop te verkrijgen. Ljikt me dat je dat gezeur er niet voor kan hebben.
T60P Widescreen
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan... Het is geen hoogfrequent signaal met een lage stroomsterkte ofzo...The_Greater schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:41:
Verlengen van een ccfl bedrading kan nadelige gevolgen hebben voor de sterkte van de lamp.
Dat is bij ook zo.
U vraagt, wij antwoorden.
wat is de ingangsspanning ? hang er ff een multimetertje aan, als ik dual roze (nee rood bestaat niet in CCFL land) 10 cm heb op ong 10 a 11 volt brand de 2e ook niet helemaal en gloeit ie een beetje mee.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
uhm, ik denk juist WEL eignelijk: de invertor maakt van 12V DC een relatief hoogfrequent signaal met erg laag amperage: immers vermogen moet het zelfde blijven, en het voltage wordt omhooggeschroefd naar 700 V (als ik het mag geloven).MeMoRy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
[...]
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan... Het is geen hoogfrequent signaal met een lage stroomsterkte ofzo...
Dus het klopt precies hoor. Waarom denk je dat die kabels altijd dat flubberachtige teflon om zich heen hebben?
T60P Widescreen
Verwijderd
hem op een apparte molex stekker aansluiten mag geen effect eigenlijk hebben.
maar probeer t gewoon is. anders kan die wel is dood aan het gaan zijn
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 02:35 ]
Zoveel verstand heb ik nouw ook weer niet van. Maar het is volgens mij niet de boedling dat je de draaden van de CCFL gaat verlengen.MeMoRy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
[...]
Dan heb je toch iets verkeerd gedaan... Het is geen hoogfrequent signaal met een lage stroomsterkte ofzo...
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Uhm, dus nou precies wel. Het is een hoogspanning op een paar kilohertz, daarom moet je ze ook goed isoleren.MeMoRy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 14:22:
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier