Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:42
Ik heb een ipaq 6340, Tomtom Navigator 3 wired gps, en een universal car holder.
Nou krijg ik het niet voor elkaar om de gps aan de praat te krijgen.

Ik heb de laaste versie geinstalleerd (3.07). De keyboard driver en infrared beam staan uit. Anders krijg je een "port does not exist" melding (die kreeg ik dus eerst).

Nu sluit ik de ontvanger aan, doe de plug in de sigarettenaansteker en sluit hem aan op de ipaq.
Het lampje in de ontvanger knippert groen. Dan ga ik naar het gps-status scherm, slecteer de juiste ontvanger, Com1. Druk op het "knopje" om de gps aan te zetten. Dan komt dat leuke wachtpictogrammetje van pocketpc. En dat blijft zo'n 10-15 minuten staan, totdat ik er genoeg van heb.

Het lijkt me dat ie de ontvanger wel eerder zou moeten detecteren. Heeft iemand suggesties waar dit aan kan liggen? Heb me al een ongeluk gezocht.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 07:44
Bij dat GPS programaatje van Tomtom, daar zie je rechts een satalietje met 5 grijze bolletjes ervoor, zie je deze bolltjes incrementeel zwart worden en weer opnieuw, of zie je daar alleen statische grijze?

• Peetman
Alleen statische grijze.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mijn ervaring is dat niet alle patches van TomTom met elke combinatie lekker werken. Zo werkt mijn Ipaq 4150 met BT GPS muis het beste met versie 3.04.

Een soft reset voordat je TT opstart wil ook nog wel eens verbindings problemen oplossen

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Peetman
Soft resets heb ik al een aantal keer geprobeerd. Zelf een hard reset en de software opnieuw installeren.
Maar op de Tomtom stond bij mijn pda aangegeven dat ik versie 3.07 moest gebruiken.

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:53

Mach

[END]Avengers

Ik heb (vanuit andere fora) wel begrepen dat de eerste fix vaak langer dan 20-30 minuten duurt. Dus probeer het nog eens, maar dan voor een half uur of langer.

DUGG

• Carel
OK, ga eens gewoon random andere drivers proberen, ik weet niet precies wat voor chip die tomtom heeft, maar probeer eens de NWEA 4800/9600 baud (weet ff niet hoe het precies heet) en Sirf II devices in te stellen en kijk of deze het misschien doen? Houd wel als compoort Com-1 aan, want dat lijkt mij wel de correcte.

Ik kan je eventjes geen detailed drivers aanbevelen, want ik kan momenteel mijn backup niet restoren.

Mach: hij heeft uberhaubt geen connectie met het device zelf, een fix gaan dan niet goedkomen ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Carel op 22-04-2005 12:06 ]

• Peetman
Carel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:04:
[...]
OK, ga eens gewoon random andere drivers proberen, ik weet niet precies wat voor chip die tomtom heeft, maar probeer eens de NWEA 4800/9600 baud (weet ff niet hoe het precies heet) en Sirf II devices in te stellen en kijk of deze het misschien doen? Houd wel als compoort Com-1 aan, want dat lijkt mij wel de correcte.
Hoe pak ik een andere driver? Gewoon in die bovenste dropdown een andere selecteren? En is het nodig/makkelijk om een andere driver te installeren?
Ik ga op z'n vroegst vanavond wat proberen (moet nu werken), dus als je nog tijd hebt voor een driversuggestie, dan graag.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
6340 zou niet zomaar kunnen werken met wired GPS. Mogelijk een patch, lees hier eens :.

http://www.pocketpc-club....2625&highlight=6340+wired

en

http://www.pocketpc-club....2566&highlight=6340+wired

Whatever

• Carel
peetman schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:33:
[...]

Hoe pak ik een andere driver? Gewoon in die bovenste dropdown een andere selecteren? En is het nodig/makkelijk om een andere driver te installeren?
Ik ga op z'n vroegst vanavond wat proberen (moet nu werken), dus als je nog tijd hebt voor een driversuggestie, dan graag.
Waar je ook die com poort instelt , zie je een hele lijst met drivers daaronder die je ook kan selecteren, je hoeft alleen maar te selecteren en dat VINKJE weer te zetten en dus gewoon net zo lang combi's proberen totdat iig de grijze bolletjes zwart worden.

• Peetman
Dat zou wel raar zijn, op de doos van de holder + kabel staat dat ie ook geschikt is voor de 63xx serie.

edit:
Ik zie idd op de site van pdashop staan dat ie niet compatible is. Fijn ook dat dat overal zo duidelijk staat.

[ Voor 13% gewijzigd door Peetman op 22-04-2005 13:15 ]

Pagina: 1