Ik heb een ServerSocket en gebruik hierin o.a. de volgende code:
Als ik dan de server laat draaien en ik sluit de client via taakbeheer, dan gaat deze code raar doen. Hij spuugt de volgende error in een rap tempo:
Ik wil dus deze error ondervangen zodat ik de verbinding server-side netjes af kan sluiten. Ik heb allerlei dingen geprobeert, maar niks lijkt te lukken. Zie ik wat over het hoofd?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| while(true) { try { String line=_inputStream.readLine(); /* code */ } catch(IOException e) { e.printStackTrace(); inputState="<end_of_session/>"; } catch(Exception e) { System.out.println("Wonderlijke allesvanger:"); e.printStackTrace(); inputState="<end_of_session/>"; } } |
Als ik dan de server laat draaien en ik sluit de client via taakbeheer, dan gaat deze code raar doen. Hij spuugt de volgende error in een rap tempo:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| java.net.SocketException: Connection reset at java.net.SocketInputStream.read(SocketInputStream.java:113) at sun.nio.cs.StreamDecoder$CharsetSD.readBytes(StreamDecoder.java:411) at sun.nio.cs.StreamDecoder$CharsetSD.implRead(StreamDecoder.java:453) at sun.nio.cs.StreamDecoder.read(StreamDecoder.java:183) at java.io.InputStreamReader.read(InputStreamReader.java:167) at java.io.BufferedReader.fill(BufferedReader.java:136) at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:299) at java.io.BufferedReader.readLine(BufferedReader.java:362) at serverclient.Server2$SocketHandler.run(Server2.java:75) at serverclient.Server2.<init>(Server2.java:38) at serverclient.Server2.main(Server2.java:181) |
Ik wil dus deze error ondervangen zodat ik de verbinding server-side netjes af kan sluiten. Ik heb allerlei dingen geprobeert, maar niks lijkt te lukken. Zie ik wat over het hoofd?