Ik heb hier een redelijk dood tft-scherm liggen en ik vroeg me af of ik dan nog kon fixen. Ik wàs bezig met zo'n project om met een oude tft en een overhead projector een beamer te bouwen (na aanleiding van een stukkie van ome Tom). Ik had al een tft'tje gekocht: 80 euro (nec 1510+), met wat gebreken aan het scherm, zodat het niet helemaal zonde van het geld is dat ik hem verkl***.
Nu heb ik gister een overhead projector gekregen van mn school en was het eigelijk een questie van tijd dat het geheel werkend was. Alleen is er nu één klein probleempje...
Ik heb namelijk een van de flatcables die het scherm met de controller card verbinden gescheurd
(zie foto's)
Nu heb ik zelf al zitte denken en ben met een paar oplossingen gekomen:
Nu heb ik gister een overhead projector gekregen van mn school en was het eigelijk een questie van tijd dat het geheel werkend was. Alleen is er nu één klein probleempje...
Ik heb namelijk een van de flatcables die het scherm met de controller card verbinden gescheurd
Nu heb ik zelf al zitte denken en ben met een paar oplossingen gekomen:
- Ik soldeer het gewoon met draajes aan elkaar
- Ik fabriceer (of bemachtig op een andere manier) net zo'n flat cable
- Ik koop gewoon een nieuwe monitor en zorg dan dat ie uit het lijstje van ome Tom komt
- De punten waar je het moet solderen zijn zo verschrikkelijk klein, en het zijn zo veel draadjes dat ik dan niet zelf kan solderen (of iemand anders het kan is ook nog maar de vraag).
- Bemachtigen wordt moeilijk, aangezien het al een oude monitor is en ze dit soort onderdelen niet als spares leveren. Zelf maken lijkt me de oplossing, ik weet wel dat je zelf printplaten kan maken (deed m'n pa vroeger), maar hoe je deze dingen maakt
- Een nieuwe kopen is wel zonde van het geld, aangezien die monitor het eigelijk nog gewoon doet. Een tweede probleem is dat ik niet genoeg geld heb voor een nieuwe
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination