Toon posts:

Probleem met spel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallow mensen

Ik heb een nieuwe pc en daar heb ik laatst het spel splintercell 3 voor gekocht en alles doet het echt soepel in het begin maar na een half uur spelen loopt hij opeens vast.

Ik denk dat het door de hitte komt want mij cpu is idle 60 graden gemiddelt... :( terwijl der een stofzuiger van een ventilator op zit.)

maar het spel battle for middle earth speelt hij wel gewoon dus ik snap het niet meer...

maar als jullie weten hoe ik dat kan oplossen ben ik jullie zeer dank baar _/-\o_

Greetz Rishwen

Ik hoop dat me post hier goed staan :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Misschien komt het omdat Splinter Cell 3 zwaarder is? Misschien zit er wat stof in die ventilator?
Post anders ns al je temperaturen. 60 graden idle klikt niet goed.
Verder staat ie hier niet goed nee, heeft niks met complete systemen te maken lijkt me.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 21-04-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je denkt dat het een hitteprobleem is, moet je even hier beginnen met zoeken: http://gathering.tweakers..._message/23051081#koeling.

Verder zorg je natuurlijk voor de laatste drivers voor je GPU etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Afgezien van het feit dat je CPU erg warm wordt, hebben veel moederborden een thermische bescherming in de BIOS.
Zodra hij boven een bepaalde temperatuur komt, stop het moederbord de hele boel.
Mogelijk dat die op bv 65 graden staat.

Maar het probleem zit hem dan meer in je te warme CPU.
Slechte luchtdoorstroming in je kast (rondpompen van warme lucht) en slecht contact tussen de CPU en het koelblok (mogelijk een keertje losgehaald?) zijn vaak de boosdoeners.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:15
no offense, maar volgens mij kan je de volgende beter iets van " probleem met splintercell '
in je topic titel zetten. Probleem met spel is wel erg algemeen.

Kijk de FAQ's eens door, staat een hoop handige informatie over posten :)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal ff kijken en ja hij is een keer losgehaald (het moederboard is een keer kapot gegaan ook door splinter cell 3 :P)

dit zijn me temps :

Veld Waarde
Sensoreigenschappen
Sensortype Winbond W83637HF (ISA 290h)

Temperaturen
Moederbord 39 °C (102 °F)
CPU 60 °C (140 °F)

Koelingsventilatoren
CPU 1308 RPM

Spanningswaarde
CPU Core 1.35 V
CPU AUX 3.15 V
+3.3 V 3.38 V
+5 V 5.08 V
+12 V 13.62 V
-12 V -14.91 V
-5 V -7.71 V
+5 V Standby 5.43 V
VBAT Batterij 3.09 V

ik gebruik van everest home edition voor tempratuur

Dit is na het opstarten

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cramthabam
  • Laatst online: 12-09 09:32

Cramthabam

Leef en laat leven

Je voedingslijnen op de +12 en -12 kloppen niet. Ze wijken teveel af. Probeer een andere voeding uit. Leen er een van iemand of anders hobbel bij je pc boer langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meet die voeding eens na met een multimeter, de software is mogelijk niet te vertrouwen.

Vertel ook eens wat over je PC, zoals: specs (moederbord, CPU, voeding amperages + wattage), etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Laatst online: 00:46
Ja de -12V en -5V zijn wel ver buiten de norm, dham. Maar of het daar aan licht....

Vind cpu themp van 60 op idle best hoog, maar nog wel te doen. Zou niet slecht zijn om eens een anderdere cooler te kopen of de coolpaste te vervangen en de cooler schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar onze pc is nog in de grantie dus wil der nog nie aan knoeien eigenlijk

Dit zijn me specs:

Moederboard: intel grantsdale i915p naam weet ik nie
Processor: p4 3.40 ghz
Geheugen: 512 mb
harde schijf WDC WD2500JD-00HBB0 (232 GB, IDE)
Video kaart NVIDIA GeForce 6610 XL (128 MB)

Moeten jullie meer hebben?

Ik weet niet de voeding en fan want het is van de aldi en ze hebben het der nie bij gezet...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:25

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat zijn je systeem specificaties? Zonder dat is het gissen voor ons.

Wat voor voeding heb je?

Negatieve (-) spanningen kun je negeren, die worden alleen nog door de COM poorten e.d. gebruikt.

Die voedingen kunnen van FSP/Delta af komen, dat is wel goed spul.

Het ligt toch bij de temperatuur denk ik. Medion kasten zijn meestal volgestouwd met kabels en alles is dicht op elkaar gepakt.

Draai de kast eens los en laat er een tafelventilator op blazen. Als de problemen weg zijn, is het dus de hitte die niet weg kan.

[ Voor 57% gewijzigd door PD2JK op 22-04-2005 14:57 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik weet nie welke voeding ik heb staat er niet op de doos

en in het boekje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is de grantie dan nog geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat staat op de voeding zelf...

Overigens is dat meestal deugdzaam spul, qua voedingen, hoewel er altijd maandag producten tussen zitten. Wat ik veel zie bij die aldi bakkies is dat de CPU koeling gewoon onvoldoende is. En ze breken ook nog wel eens af. Ik zou zeggen: maak open, en controleer het beestje, vooral de CPU koeler. Overigens is het lastig een nieuwe CPU koeler voor dat beestje te vinden.

Wat ik nog wél even zou doen is de waarden van de 12V lijn nameten met een multimeter. Voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik wil nie de kast open maken (dan verloopt de grantie namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:16:
Euh... ik ben niet zo goed in computers :)

Ben namelijk pas 13 dus kan niet echt aan het moederboard zitten (dan vermoorden me ouders mij :'( )

maar toch bedankt
En daarnaast wil je je pc niet openmaken ivm garantie, wat overgens slim is.
Maar ik denk dat je dan op tweakers niet op het goede adres bent.
Heb je het regelement (FAQ) gelezen? Al eens op http://www.beginnersweb.nl/ gekeken?
Dat is zeg maar tweakers voor beginners ;)

En vooral, hoe wil je iets oplossen zonder dat ding open te maken?
Juist, ik zou zeggen bel de helpdesk van medion, ik denk dat hun je het beste kunnen helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mud.Starrr op 22-04-2005 15:05 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook die helpdisk gebeld
Maar wou weten of dit gewoon optelossen is (kan ik tegen die moneur zeggen wat der misschien mis mee is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je garantie verloopt als je die kast openmaakt? :S Bizar. Hoe dan ook, ik gok toch ook temps. Zal wel aardig wat stof binnenin zitten onderhand. Probeer zo goed en kwaad als 't gaat dat ding toch beetje uit te zuigen. Zelf zeg ik, open maken die hap.. stofvrijmaken... klaar. Indien nodig een fatsoenlijke koeler op de CPU zetten ^_^.. en tenzij je zijpanel verzegeld is kunnen ze onmogenlijk zien of je hem open hebt gemaakt...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 22:56

Mud.Starrr

I shoot people for money

Het lijkt toch een hardware probleem, en zolang je je kast niet opendoet kun je niet aan je hardware komen.

Wat je nog kunt doen:
Controleer met een programma zoals PC probe even wat de tempraturen zijn als je een spel aan het spelen bent.
En kijk daarmee ook of de spanningslijnen stabiel zijn of constant schommelen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Et lijkt me echt sterk dat je de kast van uit medion gezien niet open mag maken ivm garantie. Maar ivm ouders kan ik me der nog iets bij voorstellen, hoe dan ook je kan de kast dus niet openen maken, dus wat al meer gezecht is: "Gewoon medion bellen en langs laten komen".
Overigens is het lastig een nieuwe CPU koeler voor dat beestje te vinden.
cabal hoe kom je daar nu bij dat dat lastig wordt? In die kasten zit gewoon allemaal merk spul (MSI/ASUS/enz) dus je kan der gewoon elke standaard cooler opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke zal dat pc probe wel ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en medion is al lang geweest (toen was het moederboard door gefickt :P )

maar hij heeft toen niks aan de koeler gedaan

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je aanraden ;) dit heb ik zelf gedaan bij mijn FX5200, deze had geen fan dus had ik er een 20mm fan op "geplakt" en ik moet zeggen warcraft liep niet meer vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ff een mailtje naar medion gestuurd kijken wat hun der van vinden en anders bel ik die monteur.

En anders word het de kast open maken en kijken wat het probleem is.

Andere vraag hoe kan je in de bios kijken wat de temp is?

want heb gelezen dat er nogal wat verschil tussne kan zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
weet niet of het bij een medion ook DEL is om in de bios te komen, maar als je pc boot dan staat het meestal wel op het scherm hoe je in de bios kan komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
PilatuS schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:52:
weet niet of het bij een medion ook DEL is om in de bios te komen, maar als je pc boot dan staat het meestal wel op het scherm hoe je in de bios kan komen
"DEL" of "F2" bij het opstarten van je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke

Maar ik snap niet wrom hij het wel bij een ander spel doen maar niet bij splinter cell

want ballte for middle earth is ook wel zwaar op zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft niemand opgemerkt dat zijn CPU FAN op 1308 RPM draait? dit vind ik persoonlijk wel erg laag. Of hij moet er een 120 MM fan op hebben zitten, dan valt het nog mee.

Maar 1308 RPM voor een 60 of 80 MM fan is héél erg weinig. Mijn custom 80mm draait op 4700 toeren.. misschien ligt het ook daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik een spel draai is het wel wat hoger hoor (rond de 4000 rpm) het is echt een stof zuiger gewoon
En hij is best groot (kweet niet in milimeters)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je de nieuwste patch voor SC 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd