[XP] Sommige mappen openen traag

Pagina: 1
Acties:

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-04 12:55

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd last in XP dat bepaalde mappen traag openen, soms moet je wel 6sec wachten, terwijl andere mappen die extreem vol zitten, bijna direct openen na het aanklikken :?

Ook valt mij op dat de mappen willekeurig veranderen van "view". Sommige mappen heb ik staan op thumbnails, sommige op details etc... afhankelijk van de inhoud. Maar van het 1 op de andere moment, veranderen de views van andere mappen, zonder dat ik die gewijzigd heb :?

Is dit een bug van XP dankzij SP2 ;) want ik had dit voor SP2 never...

ps: na een reset van de folders werkt het voor een KORTE tijd weer goed... maar het zo gewoon constant goed moeten blijven.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 21-04-2005 21:28 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Toevallig veel MP3's en dergelijke in die mappen staan?

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-02 13:57

janklp

FortyTwo Capital

Ja dat openen van die verschillende mappen in verschillende stijlen heb ik ook last van :(

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nee niet veel mp3's lees wat in mijn post staat ;)

Soms zijn het mappen met 1 file erin... en maar wachten tot die opengaat, voor SP2 had ik dit niet en verder is ALLES op mijn systeem het laatste van het laatste ;) dus er valt niets te updaten :p

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke virusscanner draai je? Al eens gekeken ofdat die iets te maken heeft met je probleem? :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
elevator schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:11:
Welke virusscanner draai je? Al eens gekeken ofdat die iets te maken heeft met je probleem? :)
Ik gebruik MCafee 9, hiervoor heb ik een tijdje geen Virusscanner gehad en had ik er ook last van, daarvoor had ik MCafee 4.5SP1 maar dat was in de tijd van SP1.

Het is ook zo dat na een reset van de folders het tijdelijk weer goed werkt... en dat is uiterst dubieus.
1) Ook dit stel ik heb een map met foto's op partitie I; I:\Foto's, ik verader alles hier in thumbnails.
2) Vervolgens browse ik op mijn C partitie... alles so far so good (alles staat op detail).
3) Nu ga ik bv naar H:\Downloads\alt.binaries.cores en alles staat opeens ook op thumbnails |:(
En dit is maar een dom voorbeeld, het gaat gewoon willekeurig zonder dat ik dit instel en ook dit probleem had ik voor SP2 niet :?

(en ik ben zeker geen n00b op IT gebied :p )

[ Voor 45% gewijzigd door n00bs op 22-04-2005 12:08 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Je zegt dus dat het stijl van de layout in de mappen verandert.. en je hebt de optie ingeschakeld dat hij het op iedere map moet aanpassen? als je 1 bepaald soort layout hebt gekozen? Anders probeer eens een windows herstel of zo... werkt ook meestal ;) :)

//Creegfire

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik verander de "view" op verschillende mappen, in de eerste instantie heb ik voor ALLE mappen 1 standaard view ingesteld: icons en alles zichtbaar. Daarnaa stel ik een aantal afzonderlijke mappen in met een andere "view" vanwege de inhoud, zoals foto's/muziek etc. Maar het hoort niet te zijn dat Windows op zijn eigen houtje de view van andere mappen verandert die ik niet zelf verander :)

Een restore van Windows :p beetje drastisch :D maar goed, ik had al tijdje terug een nieuwe install gedaan en had het probleem toen ook al gelijk ;)

En verder niet te vergeten het probleem van traag opende mappen... Windows doet iets met de mappen waardoor het compleet $^&*$ ;)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Je hebt SP2 dus op een verse XP installatie geinstalleerd? Niet op een half jaar oude installatie? Want dan wil SP2 nog wel is problemen geven.

Toen ik hem installeerde op mijn ongeveer een jaar oude installatie had ik sindsdien constant last van vastlopers, traag openen van mappen etc. Na een herinstallatie zonder SP2 nergens last.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Ik heb SP2 direct met install gedaan ;) heb ik op 1CD gebakken :)

• berndgeurts
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 22:17
als je veel moeite hebt met het openen van mappen met tumbnails, dan kna het soms helpen om die belachelijk grote tumbnails naar jou wens te verkleinen. dit kan in het register.

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer

Maak dan een D-Word waarde aan en noem deze ThumbnailQuality, dubbelklik erop en geef in het vak waarde gegevens een percentage op dat de kwaliteit t.o.v. de oorpsoronkelijke afbeelding uitdrukt (varieer tussen 50% en 100%, standaard 90%)

om de pixel grootte te verandern maak dan een D-Word waarde aan ThumbnailSize en in het vak waardegegevens aantal pixel (tussen 32 en 256, standaard is 96)

Dit zal het openen van mappen met thumbnails versnellen. je kna de thumbnials natuurlijk ook gewon uitzetten

note: register = gevaarlijk om in te veranderen, maak backups!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Nope, die mappen die traag openen hebben soms bv maar 1 tekstfile erin...

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 19:08
Ik heb exact hetzelfde probleem hier.
Nieuwe dell met XP, SP2, alle updates.

Enige verschil is dat ik het alleen heb met netwerkmappen.
Zodra ze 1 keer geopend zijn gaat het een tijdje goed.
Daarna staat ie weer 10 seconden die mappen te openen als je ze aanklikt :?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
Dat kan nog ergens een probleem zijn binnen het netwerk zelf... die mappen worden natuurlijk gecached.... (alleen bij mij maakt het niet uit hoe vaak ik ze heb geopend).

helpt bij jou die reg. fix niet die er ooit was voor traagheid binnen een XP netwerk (weet ff niet zeker of dit van toepassing is op jouw probleem), maar dit fix zit ook in TweakXP... bij "Windows Tweaks II" speedup network access.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Topicstarter
<kick>
Pagina: 1