Toon posts:

Branden van Audio CD's : afgekorte tracks!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe voorkom ik dat als ik een exacte copy maak van een audio cd dat er aan het einde van elke track een stukje niet gebrand wordt?

Ik heb een HP8100i Writer en brand met de door HP meegeleverde software.

Verwijderd

In Easy Cd Verneuker en Nero burning rom kun je een optie uitvinken die stiltes na een track niet brandt. Hoe dat met de HP software gaat weet ik helaas niet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar dat bedoel ik niet!

Ik bedoel dus niet de pauze die tussen elke song zit, maar er wordt telkens een stukje van elke song afgekapt aan het einde.

Verwijderd

Ow sorry, ik begreep het idd niet echt. Nou, omdat ik de HP software niet ken, raad ik je gewoon aan om Nero of Easy Cd Creator te gebruiken om audio te branden. Dan ben je zeker van het probleem af. Als je dat niet hebt, kun je me mailen, dan stuur ik je Nero wel via ICQ. Mits je kabel hebt en geinteresseerd bent. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Robinet,

Ik heb ook nog CDRWin en EZCDPro. Probeer ik het eerst wel mee, mocht het niet lukken dan ga ik graag in op je aanbod.

(De HP software start automatisch als je een lege disc erin stopt, dus daarom doe ik het meestal daarmee en over het algemeen probleemloos ingeval van data CD'S)

Tenminste . . . hoe groot is Nero?

Verwijderd

Ik heb precies ditzelfde (denk ik) probleem ook gehad.

Ik heb een Matsushita CW-7502 (4x8x SCSI) brander en Easy CD Creator 3.51, CDRWIN en nog wat brandprogramma's. Het heeft niets te maken met de software die je gebruikt. Als je in DAO mode een CD brand, worden er idd anderhalve of één seconde van elk nummer afgekapt. Wat bij mij de oplossing was, was gewoon de nieuwste firmware van de brander flashen. Misschien dat 't bij jou ook lukt.

Verwijderd

Topicstarter
Het downloaden en installeren van nieuwe firmware zou volgens de readme file die erbij zat tot gevolg hebben dat de CDRW's die geformateerd waren op de oude firmware niet meer leesbaar zouden zijn met de nieuwe firmware.

Dit wat zo bij HP, misschien niet bij jou merk brander, maar was voor mij reden om dit niet te doen gezien het grote aantal CDRW's die ik dan niet meer zou kunnen lezen.

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 11:17 schreef nare man het volgende:

Het heeft niets te maken met de software die je gebruikt. Als je in DAO mode een CD brand, worden er idd anderhalve of één seconde van elk nummer afgekapt.
Dit heeft volgens mij niets met DAO te maken. DAO zorgt er gewoon voor dat er geen 2 minuten tijd pauze tussen de nummers zit.
Ik denk dat je dus wel een softwarematig probleempje hebt.
Pagina: 1