Toon posts:

BSOD als ik games speel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het volgende systeem:

Amd 64 3500+
Abit av8 3rd eye
ati radeon 9600 xt
2 x twinmos pc 3200
Western Digital 80 GB HD
Western Digital 160 GB HD
Nec 2500a Dvd writer
Enermax coolergiant eg435ax

Ik heb sinds ik dit systeem heb aangeschaft enorme problemen. Ik gebruikte eerst een noname ram reepje maar daarmee liep windows om de 5 minuten vast, dus die is vervangen. Ik heb toen de twinmosjes aangeschaft en dat werkte een stuk beter maar loste het probleem niet op. Na een boel testen en met Abit gemaild te hebben kreeg ik het advies om het bordje om te ruilen, zo gezegd zo gedaan. En ja hoor de spontane reboots in windows stopten. Echter zo gauw ik begin te gamen gaat het mis. De ene keer na een uurtje of 4/5 spelen de andere keer na 10 minuten. Dus als eerste weer eens het geheugen getest met memtest, gaf 1 fout als ik ze in dual channel mode had staan, single channel werkten beide dimmetjes prima en errorloos.Probleem met dual channel zou je zeggen, nou nee dus ik heb de beide dimmtjes los getest en nog steeds de bekende blauwe schermen (0x000000a, 0x0000001e en 0x0000004e)nou heb ik zo'n beetje alle stappen wel doorgelopen uit de BSOD guide en windows al minstens 10 keer opnieuw geinstalleerd, verschillende drivers voor alles geprobeerd, maar het blijft hopeloos. Als ik in windows bezig ben, nergens last van ik kan doen en laten wat ik wil en hij geeft nooit een programmafout of een BSOD, ik heb zelfs al geprobeerd om de pc een nachtje te laten divx renderen om ff te checken of de processor wel goed werkte maar dat werkte prima. Ik ben al 3 maanden aan het klooien heb alle google search opties al gebruikt dit forum afgestruind maar geen oplossing gevonden. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? ik denk zelf een brakke videokaart maar das vrij lastig om te testen of ik moet een andere vergelijkbare kaart ergens zien te regelen, of de processor en de ram combo werkt niet lekker samen

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Heb je al geprobeerd met een memtest? kijken hoelang je dat kan laten draaien.
als dat mis is dan kan het liggen aan je bordje zelf of misschien aan processor :? (weet ik niet zeker)
of zeer toevallig weer je geheugen.
Is dit gelijk sinds je systeem af is of pas daarna anders kan t ook een hardnekkig virus zijn ;)

"Stilte, een gat in het geluid...."

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
is die 9600XT van Asus?? Ik heb voor mijn pa een MSI k8N Neo2 met een 3000+ winchester en 2 x pc3200 corsair, en dat liep ook om de haverklap vast. Na het omwisselen van die Asus 9600XT voor een MSI 9600Pro draait de hele zooi machtig stabiel.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
Memtest heb ik dus al geprobeerd zoals gezegd, die gaf in dual channel mode dus elke keer een error op hetzelfde punt maar als ik beide dimmetjes apart teste of met allebei tegelijk in single channel gingen de test er probleemloos doorheen na een uur testen.

Het is geen Asus maar een Gecube 9600 xt, misschien toch maar eens iemand zien te charteren die een andere kan fixen

Verwijderd

Misschien dat de BIOS van je moederbord geen timingsbeslissing kan maken voor de latjes wanneer ze in dual channel draaien.. Je zegt twee reepjes twinmos, maar zijn dit ook dezelfde? Probeer anders eens de latjes op een wat lagere latency te zetten oid.. Ik mag aannemen dat je CAS nu op 2,5 draait, probeer dat eens op drie oid.. Houdt gewoon zo hoog mogelijke timings over, en zet wellicht ook 1T naar 2T... Test dit totdat je geheugen óók in dual channel foutloos loopt... Het lijkt mij dat dit nl. het euvel is wat je BSODs veroorzaakt..

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:30

StarWing

Huh ?!?

Heb je al eens geprobeerd om je latjes/cpu wat meer voltjes te geven ?

Page intentionally left blank.

Verwijderd

nou heb ik zo'n beetje alle stappen wel doorgelopen uit de BSOD guide en windows al minstens 10 keer opnieuw geinstalleerd, verschillende drivers voor alles geprobeerd, maar het blijft hopeloos.
Wat zegt de knowledge base van microsoft over de code?

Verwijderd

Topicstarter
cpu heb ik op 1.5 volt draaien en ddr had ik al verhoogd na zoeken op 2.7 volt.

De reepjes zijn idd hetzelfde.Ik had em nu idd op ddr 400 cas 2.5/1t/3/8/3 draaien omgezet naar ddr 400 cas 3/2t/3/8/3, ik denk niet dat het veel uithaalt want ik heb em ook al eens op ddr 333 geprobeerd en dat gaf hetzelfde probleem, maar zal em iig ff testen hoe die nu draait.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:06:
[...]

Wat zegt de knowledge base van microsoft over de code?
faulty drivers/defecte hardware, drivers kan het probleem niet zijn heb alle mogelijke drivers al geprobeerd en dus windows al 10 keer opnieuw geinstalleerd. en het probleem ligt ergens in de mobo/cpu/gehuegen/video range heb nl geen pci kaarten dus testen met alles apart heeft weinig nut

Verwijderd

AGP op 4x zetten?

Verwijderd

Topicstarter
yup en fast write uit, beiden geen ffct

Verwijderd

Topicstarter
niemand een ander idee??

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je echt geen andere VGA kaart liggen waar je mee kan testen?? boeit niet of het dezelfde is of niet, zo kan je tenminste checken of je het dan nog hebt..

Verwijderd

AGP op 4x zetten. Ik had identieke problemen, die hiermee werden opgelost. Een hoop niet-Intel moederborden hebben problemen met een Radeon 9600/9800 icm AGP8x. Je verliest vrijwel geen performance op AGP 4x.

VPU Recover uitzetten (geeft meer problemen dan het voorkomt), eventueel ook Fast Writes uitzetten.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heeft hij al gedaan => geen effect, 3 posts boven je :P

Verwijderd

Topicstarter
nou niet een identieke kaart heb wel een oude geforce 2 mx liggen, maar probeer wel ff een andere te sjeffen, ben toch bang dat idd gewoon de kaart brak is, In ieder geval allen bedankt voor het meedenken en ik laat wel horen
Pagina: 1