ATI X300 PCI-E Boot initalisatie op TV-out

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:56
Ik heb een ATI PCI-Expres videokaart en deze boot default op de TV-out. Dat betekent dat ik mijn monitor niet goed kan lezen tijdens de bios.

De enige optie is om de TV-out kabel er uit te trekken.. maar dat is me eigenlijk iets te veel van het goede.. is er een manier om deze initialisatie om te draaien (dus nog voor dat windows is geladen..)

offtopic:
Om eerlijk te zijn weet ik niet eens of het een X300 of een X300-SE of X300-LE kaart is. Het staat niet op de kaart en in het driverscherm kan ik dit tevens nog niet zien

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij sommige kaarten kan je aangeven wat de hoofd-output moet zijn. In dit geval staat dat waarschijnlijk op de TV-out ipv de VGA aansluiting.
Dat zat gewoon ergens in de drivers/instellingen menu.
Soms moet je gewoon instellen in windows dat de primary display (nummer 1) je monitor is.
Dit doe je bij de beeldeigenschappen (rechtsklikken op de desktop; eigenschappen)

Senile! Senile Oekaki

• BovenHond
Dit heb ik reeds geprobeerd. Maar het lijkt er op dat de TV en de monitor beiden primair zijn. Als ik de schermen laat identificeren dan staat er een grote 1 op mijn monitor.

Het treed alléén op in "DOS / BIOS " en het zwarte windows start scherm ...

• BovenHond
Heeft niemand hetzelfde probleem met een ATI -kaart die altijd aan de TV-out hangt. ?