Toon posts:

ASUS P4T533: laatste maximale upgrade

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om optimaal gebruik te maken van mijn mobo, kan ik o.a. nog een snellere processor erin proppen en meer geheugen. Dat laatste gaat het nu vooral even om.

Op mijn ASUS P4T533 (met een 2,4GHz cpu) heb ik nu op ieder slot een bankje van 256MB PC4200 (32 bits). In de handleiding staat aangegeven dat je maximaal 2GB kwijt kan. ASUS gaat hierbij uit van een maximale 512MB voor één bankje. Dit zou dus betekenen dat je per slot 2 bankjes erin moet doen om aan die 2 gig te komen?!

Daarnaast ben ik erg benieuwd of iemand weet of er ergens nog een 3,06GHz processor te vinden is? Misschien op de pc dump?

download manual

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
De p4t533 heb ik ook gehad en deze ondersteund maximaal een 533 mhz frontsidebus. Dat wil idd zeggen dat een 3.06 ghz p4 northwood het snelste is wat erop kan. Je kunt je geheugen proberen te upgraden, maar van wat ik me kan herrinneren, is dat rimm geheugen byzonder duur is. Ik zou gewoon een AMD64 cpu met 2 x 512 mb pc3200 en een s939 mobo kopen. Kost wat, maar dan investeer je niet in iets waar je niks aan hebt. Je kunt natuurlijk ook nog even wachten en doorsparen voor een dual core amd64 ...

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

4 sloten :9 x 512 mb =? goed zo 2 gig. Ja die processor is nog wel te krijgen en zeker gebruikt op marktplaats oid.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, RIMM is aardig aan de prijs. Waarschijnlijk zal ik uiteindelijk aan alternatieven moeten denken ipv upgraden, gezien het geld wat het me anders gaat kosten (en me niet heel veel oplevert, gericht op de toekomst).

Ennuh, Daffy, ik had het dus over 2 sloten die er slechts in zitten. Dan blijf ik nog altijd steken op 1 gig.