[Audigy 2] Geen conflicten, maar ook geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Ik heb een Creative Audigy 2 gekocht.

Ik ben als volgt te werk gegaan:

- ik heb de aanwezige geluidssoftware van m'n onboard geluidskaart verwijderd
- ik heb de geluidskaart disabbeled in de bios
- heb je audigy in de pci gleuf gedrukt
- heb de drivers geinstalleerd
- heb de nieuwste drivers geinstalleerd

Nu vindt de computer de Audigy wel in het configuratiescherm bij geluid en ook bij het apparatenbeheer. Ook geeft hij overal dat het apparaat correct werkt. Heb alleen overige geluidsinstellingen bekeken en nergens staat een schuif omlaag of gedempt.

Hoe ga ik verder? Zijn er meer mensen die met dit probleem te maken hebben gehad?

Witte Says

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien een heel overbodige vraag (sorry als het zo is) maar heb je de plug naar de speakers wel in de juiste connector gedaan? :)

Bij het verplaatsen van m'n PC is me dat ook al een keer overkomen. Maarja wat wil je met al de connectoren. :P

Senile! Senile Oekaki

• WitteSays
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2021
Jazekers, op line-out 1 de subwoofer, op line-out 2 de achterboxen en op line-out 3 de frontspeakers

Witte Says

• Nilco
  • Laatst online: 20-02 15:03
Wat voor chipset zit er op je moederbord? Op internet is te lezen dat er (heel) veel problemen zijn met de Nforce2/Nforce3 moederborden icm Audigy2.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-02 19:15
MEGATRON schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:29:
Wat voor chipset zit er op je moederbord? Op internet is te lezen dat er (heel) veel problemen zijn met de Nforce2/Nforce3 moederborden icm Audigy2.
Correct. toen ik nog een Nforce 2 had (Abit NF7-S) moest ik op het moederbord zelfs het e.a aan jumpers omzetten voor ik uberhaupt geluid kreeg (lees : 5.1 geluid) , ik zou hier even het boekje op nalezen.

• iceme
  • Laatst online: 22-02 20:16
Ik heb hetzelfde gehad, ergens staat een vinkje digitaal uit gebruiken, die moest ik uitzetten en toen werkte het wel

• Nilco
Misschien handig van de TS om het volgende even te vermelden:
Moederboard/chipset.
Welke OS.
Wat heeft hij zelf nog geprobeerd?

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

Oudere revisies van de Audigy 2 zijn problematisch op MSI K8N Neo2 mobo's, je moet SB0350 revisie hebben... (mocht je dus dat mobo hebben)

Controleer verder of je digital output hebt aanstaan, dan hoor je op de analoge outputs ook niet veel.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd ik had dit eerst ook en dan moet je gewoon even die digital only audio optie uitzetten. Dan werkt het weer perfect.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Nilco
Jammer dat wij net zoveel horen van de TS als hij uit zijn Audigy2.
Pagina: 1