[raid5] 3ware 6510, rebuilden werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-03 11:12

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb dus in mijn systeem een 3ware 6510 raid5 controller.. een hdd was uit mijn array geknalt en dus wou ik mijn raid5 config rebuilden. ik kan hem niet opnieuw createn omdat ik gewoon weg even geen 240Gb vrij heb aan space om die data erop te kunnen zetten..

maargoed ik heb dus in het 3ware progje dat runt bij het opstarten de array laten rebuilden. hij zegt dan druk 'F8' in voor het rebuilden. het rare is dan dat de pc doorstart.. bij een reboot zie ik dan weer 'press F8 for rebuilding'.

mijn vraag is dus.. hoe weet ik zeker dat hij rebuild??
owja 'F8' in het 3ware menu staat voor DONE.

heeft iemand ervaring hiermee? en weet misschien waarneer ik die F8 moet doen.. want in 3ware progje bij het opstarten zegt ie doodleuk save config.. Y/N en bij Y gaat ie eruit en start de pc door..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Afbeeldingslocatie: http://varienaja.demon.nl/3ware.gif

Gewoon in de web-interface op rebuild klikken, toch?

edit:
Het rebuilden gebeurt on the fly, het is normaal dat je pc doorstart. In de web-interface kan je ook zien hoeveel procent klaar is van het rebuilden.

[ Voor 46% gewijzigd door Varienaja op 21-04-2005 21:56 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Dat rebuilden gaat inderdaad gewoon in de achtergrond. Gewoon je pc aan laten staan dus :)
Tijdens het rebuilden kan je de pc en de raid set normaal blijven gebruiken.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Varienaja schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:55:
[afbeelding]

Gewoon in de web-interface op rebuild klikken, toch?

edit:
Het rebuilden gebeurt on the fly, het is normaal dat je pc doorstart. In de web-interface kan je ook zien hoeveel procent klaar is van het rebuilden.
waarom werkt dat niet bij mij? die web interface dus..

[edit]
je moet zeker iis of apache draaien @ je pc?

[edit2]
logboek:
AenAddQ> Unit 0: REBUILD_DONE (0x5)

[ Voor 15% gewijzigd door ReseTTim op 22-04-2005 00:12 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

[edit]
je moet zeker iis of apache draaien @ je pc?
Die webinterface werd standaard meegeleverd bij de 3Ware-drivers. Het heet 3DM. 't Staat waarschijnlijk wel op de driver-CD, en anders wel op de website van 3Ware.

Je hebt toch ook wel ingesteld dat hij elke zoveel tijd een controle doet van je raid5? Ik krijg iedere zondag een geruststellend mailtje dat alles nog 100% in orde is. (En soms is er ook iets niet in orde, maar dan weet ik op tijd dat er een disk misselijk is.)

Siditamentis astuentis pactum.

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Varienaja schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:27:
Die webinterface werd standaard meegeleverd bij de 3Ware-drivers. Het heet 3DM. 't Staat waarschijnlijk wel op de driver-CD, en anders wel op de website van 3Ware.

Je hebt toch ook wel ingesteld dat hij elke zoveel tijd een controle doet van je raid5? Ik krijg iedere zondag een geruststellend mailtje dat alles nog 100% in orde is. (En soms is er ook iets niet in orde, maar dan weet ik op tijd dat er een disk misselijk is.)
heb deze raid5 controller gekocht via ebay uit duitsland.. kreeg dus geen cdtjes of wat dan ook.. weet ook niks van 3DM af. dus als je dat voor mij zou kunnen uploaden zou ik blij zijn :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ReseTTim schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:15:
[...]

heb deze raid5 controller gekocht via ebay uit duitsland.. kreeg dus geen cdtjes of wat dan ook.. weet ook niks van 3DM af. dus als je dat voor mij zou kunnen uploaden zou ik blij zijn :)
Die kan je zo downloaden van de 3ware site hoor, iig voor mijn kaart kon het wel :)

edit:
Er vanuit gaande dat je windows draait: klik

[ Voor 20% gewijzigd door Wolfboy op 22-04-2005 10:20 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:23
Je kan al die software gewoon bij http://www.3ware.com downloaden.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Wolfboy schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:18:
[...]

Die kan je zo downloaden van de 3ware site hoor, iig voor mijn kaart kon het wel :)

edit:
Er vanuit gaande dat je windows draait: klik
thnx :) :Y)
* ReseTTim had dat eerder moeten hebben :P

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Het kan zijn dat je de oude versie hebt, die had namelijk geen webinterface. Maar wel een tooltje die je installeerde en altijd in de systray staat. Maar ik begrijp dat je ook niet hebt draaien.

De webinterface werktvolgens mij ook alleen i.c.m. de juiste driver EN firmware van de kaart.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Pagina: 1